Dag 1: Krimpen aan den IJssel – Diez - Reisverslag uit Diez, Duitsland van ESTAFETTE - WaarBenJij.nu Dag 1: Krimpen aan den IJssel – Diez - Reisverslag uit Diez, Duitsland van ESTAFETTE - WaarBenJij.nu

Dag 1: Krimpen aan den IJssel – Diez

Door: Yolande

Blijf op de hoogte en volg ESTAFETTE

03 Juli 2009 | Duitsland, Diez

Vrijdag 3 juli – Krimpen - Diez (Bij Limburg aan der Lahn) - 395 KM

Wim had nog een ochtenddienst, Nancy ging lekker zwemmen en voor Yolande lag er nog een huis met heel veel rommel en niet-ingepakte spullen te wachten. Dat was dus flink aanpoten maar om 14.45 uur stond alles toch klaar. Exact om 15.30 uur konden we vertrekken. Ondanks het slechte tijdstip zijn we bijna zonder files en zonder regen via Gorinchem, Nijmegen en Venlo het land uit. We hoorden via de radio over noodweer in Noord- en Oost Nederland, maar we zagen de buien alleen maar van een afstand.

Via de A61 zijn we naar Koblenz en daarna vonden we het welletjes. We zijn de autobaan af en kwamen om 20.30 uur aan op Campingplatz Oranienstein, een mooie groene camping langs de rivier de Lahn. Het campingrestaurant was nog net open dus we hebben gesmuld van Wiener Schnitzel en hebben nog even een rondje over de camping gelopen.

Tsja, dit is echt een leuke plek om met een bootje naartoe te gaan. Prachtige natuur, volop steigertjes en een trailer helling. En een prijsniveau waar iedereen erg vrolijk van wordt. Dus snel een sms-je naar Harrie met de tip om hier echt een keer naartoe te gaan. Ook hier was het weer prima hoewel het deels in het Ruhrgebied echt noodweer is geweest.