Dag 16: Wind en bewolking – dus wandelen! - Reisverslag uit Zagreb, Kroatië van ESTAFETTE - WaarBenJij.nu Dag 16: Wind en bewolking – dus wandelen! - Reisverslag uit Zagreb, Kroatië van ESTAFETTE - WaarBenJij.nu

Dag 16: Wind en bewolking – dus wandelen!

Door: Yolande

Blijf op de hoogte en volg ESTAFETTE

11 Mei 2010 | Kroatië, Zagreb

Zaterdag 18 juli

Het is flink warm als we wakker worden. Eigenlijk helemaal niet zo lekker, een beetje klam. Dat duurt maar even want na het ontbijt zien we donkere wolken aankomen. Geen verrassing! We vertoeven bij de caravan en zijn blij dat we het bootje gisterenavond uit voorzorg uit het water hebben gehaald.

Yolande werkt het vakantieverhaal een beetje bij en Wim en Nancy luieren. Uiteindelijk roept plicht want we moeten nog boodschappen doen. Yolande heeft van een Duitser gehoord dat er een interessante bunker boven op de berg naast de TV-mast staat dus ze stelt voor om de wandelschoenen aan te doen en daar naartoe te wandelen.

We parkeren de auto onderaan en lopen naar boven terwijl het al weer best warm begint te worden. We hebben daarvandaan een mooi uitzicht over de kornati-eilanden. We treffen er wel wat resten van een bunker aan maar we zijn niet echt onder de indruk. We kunnen wel een klein stukje naar binnen wandelen. Daarna lopen we wat verder en het lijkt erop dat er nog wat restanten van Romeinse bouwwerken liggen. Na een half uurtje houden we het voor gezien en lopen terug naar de auto.

We rijden door naar Murter en laden ons boodschappenwagentje vol. We pikken nog een krantje bij de Kiosk en rijden naar de camping. We eten tortilla’s op de camping en spelen nog een potje jokeren.