Geen luxe nacht....maar wel heeeel bijzonder! - Reisverslag uit Heho, Myanmar van ESTAFETTE - WaarBenJij.nu Geen luxe nacht....maar wel heeeel bijzonder! - Reisverslag uit Heho, Myanmar van ESTAFETTE - WaarBenJij.nu

Geen luxe nacht....maar wel heeeel bijzonder!

Blijf op de hoogte en volg ESTAFETTE

16 Januari 2014 | Myanmar, Heho

Ons nachtje verliep wat onrustig. Slapen op de grond op een paar simpele matjes is niet echt wat we gewend zijn. Echter we werden toch pas om 08.20 wakker terwijl we om 21.00 naar bed zijn gegaan. Aung Aung zorgde al weer voor een ontbijtje. Rijst op mijn nuchtere maag.... niet echt mijn voorkeur maar het gebakken eitje smaakt gelukkig wel. We nemen uit voorzorg maar thee ipv koffie zodat de darmen niet op gang komen.

We vertrekken en hebben vandaag een relaxte wandeldag voor de boeg. We hoeven namelijk alleen maar naar beneden!!!
We lopen heerlijk door het fraaie landschap. Mooie uitzichten maar niet echt heel spectaculair. We komen bij een stuwdam met een flink meer, wat nodig is om in de droge winter de stad van water te voorzien.

Na weer een uurtje wandelen komen we bij een wijngaard....ja echt waar. Een Fransman is hier de manager. De zaden komen uit Frankrijk en Italië en worden vervolgens hier ingezaaid. Het hele complex bestaat uit veel hectares vol met wijnstokken, een flinke fabriek waar de wijn wordt verwerkt en een wijnproeverij met restaurant. We krijgen vier kleine glaasjes wijn om te proeven, 2 x wit, 1 x rosé en 1 x rood. De Chardonnay is echt heerlijk. We slaan dus maar gelijk een flesje in.

We lopen door en zijn rond een uurtje of twee weer terug in ons dorp. Onze gids Aung Aung gaat onderweg alvast wat zaken voor ons regelen. Hij regelt een gedeelde taxi voor zaterdag naar Mandalay en een boottocht voor morgen over het Inle meer (Kiat 20.000) met een bezoek aan alle bezienswaardigheden.

Hij brengt ons nog terug naar het hotel om onze spullen op te halen en naar onze volgende bestemming te brengen, het Inle Star Hotel, precies aan de andere kant van de brug. Toen we bij het hotel liepen hoorde ik wat Nederlandse meiden kletsen en ik dacht.....ik probeer nog een toertje voor onze alleraardigste gids te regelen. Dus ik vraag aan de meiden of ze al een tracking gemaakt hadden. "Nee helaas niet.....beetje te weinig tijd...", zeggen ze. We kletsen even verder en dan vraagt een van de meiden aan ons: "Komen jullie uit Krimpen aan den IJssel"? "Ja zeg ik en ik had het ook al door. Het is Kimberley Minkes. Samen met haar reisgenootjes heeft ze nota bene 2 weken geleden met Myrna nog oud en nieuw gevierd tijdens de full moon party op Ko Phangan. Toeval bestaat echt!!!

We nemen afscheid van Aung Aung en verwennen hem met een flinke fooi. We checken in en krijgen een redelijke kamer. Geen uitzicht maar we vinden het OK. Daarna eten we wat op hetzelfde terras als de meiden. Kunnen we mooi even ervaringen uitwisselen.
Terug bij het hotel installeren we ons op het terras op de 1e etage. Lekkere stoelen in de avondzon. Dan lekker douchen en al onze kleren wassen die we tijdens de trekking aan hadden. Bah alles is vies en vooral heel erg stoffig.

We eten in een mini-restaurantje. Als we bijna weg gaan komen er een stuk of acht scooter-motorrijders aan. Het blijkt een groep politieagenten te zijn. Ze installeren zich in uniform op het terras en drinken volop whisky met water of zo iets. Ach moet kunnen!

Tags: Nyaung Shwe