Vlucht van Bagan naar Thandwe - Ngapali strand - Reisverslag uit Ngapali, Myanmar van ESTAFETTE - WaarBenJij.nu Vlucht van Bagan naar Thandwe - Ngapali strand - Reisverslag uit Ngapali, Myanmar van ESTAFETTE - WaarBenJij.nu

Vlucht van Bagan naar Thandwe - Ngapali strand

Blijf op de hoogte en volg ESTAFETTE

25 Januari 2014 | Myanmar, Ngapali

Snel om 6.00 uur een ontbijtje in de tuin en met de taxi naar het vliegveld. We hebben een vroege vlucht van Bagan via Heho naar Thandwe. Heerlijk want dan zijn wij bijtijds op het strand. Op het vliegveld waren we echt in 1 minuut ingecheckt, zo snel is dat nog nooit gegaan. Na het passeren van de scanners wacht je in een grote zaal.....op het moment dat het bordje van je vlucht omhoog gaat. De koffers en rugzakken worden door heel veel mannetjes naar de bagagekarretjes gesjouwd. Nu maar weer hopen dat onze rugzakken er in Thandwe weer uitkomen. Ne een korte tussenlanding in Heho landen we al om 10.30 uur. Een kleiner vliegveld heb ik nog nooit gezien. De bagage kun je buiten het vliegveld op de parkeerplaats ophalen. Voor Kiat 7000 worden we met de taxi naar Laguna Lodge gebracht. We zijn door een Nederlandse meisje getipt. Het ziet er erg leuk en kleinschalig uit. Precies wat wij zoeken. Onderweg vanaf het vliegveld passeerden we overigens hele grote en luxe resorts waarvan er ook een flink aantal in aanbouw zijn. Er wordt hard aan de verbreding van de weg gewerkt. Ik denk dat we nog net op tijd hier zijn. Over 5 jaar ziet het er hier echt heel anders uit...

Na een heerlijke lunch in Liliy's place kunnen we inchecken. We hadden al een tijd geleden een kamer met zeezicht gereserveerd. Wouw.....een super grote kamer met soort hemelbed in een nis, een heel groot terras tussen de palmen aan het strand. Heerlijke bankje om van het uitzicht te genieten. Tsja dit is echt vakantie hoor en de temperatuur is dicht bij de 30 graden. Omdat de ligbedden bij onze Lodge bezet zijn, installeren we ons op de ligbedden van het resort naast ons. We krijgen ook nog keurig twee handdoeken! We genieten van de zon, het helder blauwe en lekker warme zeewater. Als het zonnetje langzaam voor ons neus de zee in zakt, pakken we onze spullen en geven we de bewaker van dit strandje 2000 Kiat. We hebben de indruk dat hij het lekker in zijn eigen zak stopt. We vinden het best.

Bij onze eigen Lodge, die door een Duitser is opgezet en nu gerund wordt door een hele aardige Oostenrijker, genieten we nog even van het avondleven aan het strand. Na een douche wandelen we naar de straat met restaurantjes. Bij visrestaurant 2 Brothers (stond in de Lonely Planet) stoppen we. Nou dit is wel weer een echt hoogtepunt. Wim heeft een gigantische Red Snapper sweet en sour op zijn bord liggen en ik ga voor de tonijn. We smikkelen van al het lekkers in dit meer dan keurige restaurant. Dit feestmaal met wijn (hier best duur) kost ons dan Kiat 16000 (Euro 13)! Moe van al deze inspanningen kruipen we vroeg het bedje in.

Grappig feitje over een simpele betaling!
Het boeken van deze kamer heeft nogal wat moeite gekost. Na een behoorlijk mailwisseling over wanneer er een mooie kamer vrij was, hebben we geboekt en vroeg de Duitse eigenaar aan ons om geld op zijn Duitse rekening over te maken. Maar wij hebben geen telefoonverbinding dus met de ING ging dat niet. Nu heb ik wel extra een ABN AMRO rekening geopend. Ik heb daar thuis geld opgezet om te kunnen pinnen (dat was wel heel slim omdat de ING pas niet werkt) en dacht....ach die Random Reader heb ik niet nodig...dus laat maar thuis. Stom natuurlijk want ik kan geen geld overmaken en ook niet zien wat er afgeschreven is. De koers was heel gunstig., zagen we later.
Vervolgens een mail gestuurd naar Conny met de vraag om het geld van de reservering voor te schieten en over te maken. Uiteraard wilt Conny dat doen. Echter ze kreeg een brief van de ING en moest uitleggen waarom er geld (het ging om minder dan euro 200) overgemaakt moest worden naar een Duitser met een omschrijving tbv een reservering in Myanmar..... Belachelijk waar bemoeit die ING zich mee! Uiteraard heeft Conny namens ons keurig uitleg gegeven en na een paar dagen kreeg ze een bevestiging dat het geld overgeboekt gaat worden.

Probleempje 2 ....geen vlucht...
Nu hadden we wel een hotel geboekt maar nog geen vlucht, en dit strand is eigenlijk alleen maar goed door de lucht te bereiken. Onszelf lukte het ook niet om te boeken. Gelukkig heeft de eigenaar van deze Lodge de vlucht ook voor ons kunnen regelen en zelfs de kosten van de vlucht voorgeschoten! Dat noem ik nog eens vertrouwen hebben in je gasten!