Ko Chang - Bangkok Suvarnabhumi Airport - Thuis - Reisverslag uit Nederland, Nederland van ESTAFETTE - WaarBenJij.nu Ko Chang - Bangkok Suvarnabhumi Airport - Thuis - Reisverslag uit Nederland, Nederland van ESTAFETTE - WaarBenJij.nu

Ko Chang - Bangkok Suvarnabhumi Airport - Thuis

Blijf op de hoogte en volg ESTAFETTE

07 Februari 2014 | Nederland, Nederland

Bijtijds op om voor de laatste keer deze vakantie met Nancy en Daniël te ontbijten. Zij vertrekken om 08.15 uur met de taxi, ferry en minibus naar het centrum van Bangkok. Zij blijven daar dan nog een paar dagen en vliegen dinsdag naar Melbourne.

Wij nemen nog een laatste duik in zee en spenderen nog wat tijd op het strand. Helaas is het een beetje bewolkt dus wij pakken onze rugzakken goed in en nemen nog een kleine lunch. Om 13.00 uur worden we met de minibus opgehaald die ons rechtstreeks naar het Internationale Vliegveld bij Bangkok zal brengen (Baht 700 = Euro 15 = geen geld voor een trip van ca 400 km inclusief ferry). Na een aantal stops om de rest van de passagiers op te halen rijden we naar de ferry. Met een propvolle boot varen we naar de overkant. Om 16.00 uur gaan we dus echt op pad. Onze chauffeur begint flink gas te geven en lijkt er een snelle rit van te willen maken. Hij gaat echt kriskras over de weg, links inhalen....terwijl dat hier rechts moet, passeert files, neemt stoplichten via de rijbaan die bestemd is voor links afslaand verkeer of voor scooters. Hij zigzagt zich werkelijk overal tussendoor. Is hier dan geen politie die enige controle uitvoert, vraag ik mij af? Gelukkig neemt hij ondanks het zigzaggen geen echte hele grote risico's. Na een tussenstop arriveren we om 20.15 uur op het vliegveld.

We vliegen pas om 02.05 dus we hebben erg veel tijd om rond te hangen maar te weinig tijd om nog naar het centrum of de MBK te gaan. Dan maar op het gemakje eten en een bakkie koffie bij de Starbucks. Kunnen we nu gelijk onze koffiekopjes van Bangkok en Thailand kopen. Die stonden nog op het verlanglijstje.

Om 23.00 uur konden we inchecken. We wisten dat Annemarie en Hans in hetzelfde vliegtuig zouden zitten? Wel wat contact per app gehad maar elkaar niet voor het inchecken gezien. Ik ben nog even gestopt bij de boekhandel om een mooi boek over Myanmar te kopen. Wim ging alvast op zoek naar een lekker stoeltje. Daar kwamen we Annemarie en Hans tegen. Gezellig, konden we mooi ervaringen uitwisselen en voor we het wisten zaten we in het vliegtuig.
Na vertrek krijg je warm eten...brrr. Daarna lekker oogjes dicht. Toch wel een flink aantal uurtjes geslapen. Helaas hebben we flinke tegenwind, dus we gaan wat later dan gepland landen. Totale vluchtduur komt daarmee op bijna 14 uur. Best veel!
Bij het landen zien we al dat het regent. Gelukkig is het niet koud, 8 graden.
We rollen direct de trein in, op Blaak stappen we over op de metro en bij de Capelse brug haalt Rob ons op. Kort na 12 uur zijn we al thuis.

Einde vakantie!
Daarmee komt dan een einde aan deze fantastische vakantie. We hebben veel gedaan en heel veel gezien, maar we hebben deze keer ook echt de tijd genomen om te relaxen en te luieren. De eerste 2,5 weken in Myanmar waren echt heel intensief. Veel zien, veel lopen, elke dag weer lezen en bepalen wat we de dag erna gaan doen, accommodatie zoeken en boeken en vooral heel erg genieten van het dagelijkse leven op straat en alles in ons eigen tempo. Daarna 4 daagjes geluierd aan het strand in Myanmar om vervolgens naar Bangkok te vliegen. Daar hebben we Nancy en Daniël ontmoet en een avondje in de buurt van Khao San Road doorgebracht. De volgende dag zijn we met z'n vieren met de bus naar Ko Chang. Dit was gelijk onze laatste bestemming voor de laatste week. We verbleven een paar dagen halverwege het eiland en een paar dagen helemaal in het zuiden. We verkenden het hele eiland per scooter, gingen een dag snorkelen en maken op een dag 3 duiken. Verder is er tijd om bij te kletsen en te genieten. Het is een mooie afsluiting van de vakantie.
Het tempo lag dit jaar beduidend lager dan vorig jaar en dat is heel goed bevallen. Zo'n dag of 3 of 4 (soms zelfs 5) per locatie geeft je de kans om echt het een en ander te zien. Dit betekent ook dat je minder vaak hoeft in- en uit te pakken en dat je in verhouding minder reistijd hebt. We kijken terug op een waanzinnig leuke reis!

Tags: Bangkok