Chang Rai - Reisverslag uit Changde, China van ESTAFETTE - WaarBenJij.nu Chang Rai - Reisverslag uit Changde, China van ESTAFETTE - WaarBenJij.nu

Chang Rai

Door: Yolande

05 Januari 2015 | China, Changde

Na een ontbijt met warme rijst, maar ook toast etc en een niet al te lekkere koffie is het tijd om toeristje te spelen! Na wat dubben bestellen we een taxi om naar de Wat Rong Khun (White Tempel) te gaan, die zo'n 13 km buiten de stad ligt. Tsja...en dan ben je echt toerist....want we zijn niet de enige....We bekijken deze witte tempel met al zijn glamour en glitter, waarin ook veel zilver is verwerkt. In een mini restaurant drinken we overheerlijke koffie. Vers gemalen koffie en absoluut met liefde gezet. Na een fooitje zie je 2 hele blijde mensen....te schattig. Eigenlijk willen we met de openbare bus terug naar Chang Rai, maar helaas is dit echt een mission impossible. Alle toeristen komen met busjes en prive taxi's en zo gaat iedereen ook weer terug. Dus de enige optie is om een taxi te bellen. Voor Bath 200 laten we ons afzetten bij de met veel goud omhangen Clock Tower in het centrum. We doen een rondje stad, bezoeken een grote markthal, pagoda Wat Klang Wiang en eten een overheerlijke Pathai. Herman is voor het eerst in Azie en hij is verbaasd over het enorme aantal grote en luxe auto's wat er rond rijdt, de vele scooters, de mooie restaurant en hotels en de nul bedelaars tot nu toe. Ja het valt echt op dat de levensstandaard in Chang Rai behoorlijk hoog is voor Aziatische begrippen.
We wandelen terug naar het hotel en Herman, Kris en Yolande nemen nog een duik in het zwembad. In de avond wandelen naar een restaurant in de buurt, We kiezen voor een BBQ-restaurant waar je zelf op een soort Hot-Pot je eten deels kan grillen en deels kan koken. Gewoon een all-you-can-eat formule op zijn Thais. We zijn de enige westerlingen dus er wordt door de locals stiekem flink gelachen om ons getob..... want dat eten met stokjes is toch best lastig.....

• 05 Januari 2015 - 20:02

Liesbeth:

Wat Herman? Wat Kris?
    van Wat familie

• 05 Januari 2015 - 20:36

Jolanda:

Hoi Luitjes,

wat ziet die tempel er onnatuurlijk uit! Heel veel plezier en ik blijf jullie volgen hoor! Groetjes!!!