Van Pakse per boot over de Mekong naar Champasak - Reisverslag uit Ban Nankham, Laos van ESTAFETTE - WaarBenJij.nu Van Pakse per boot over de Mekong naar Champasak - Reisverslag uit Ban Nankham, Laos van ESTAFETTE - WaarBenJij.nu

Van Pakse per boot over de Mekong naar Champasak

Blijf op de hoogte en volg ESTAFETTE

15 Januari 2015 | Laos, Ban Nankham

We worden bij het hotel opgehaald met de mini-bus. (Wat een luxe he?) We rijden naar de Mekong en daar ligt onze privéboot al op ons te wachten. Daarmee worden we ($ 70 totaal) naar onze volgende bestemming gebracht, zo'n 40 km verder.... Champasak. Onderweg ervaren we dat de Mekong wel heel erg ondiep is. We zien wat vissers, een deel van de 4000 islands, heel af en toe een boot of baggerschuit en een rivier die kronkelt door het landschap maar ook op bepaalde plaatsen heel erg breed is.

Na 1,5 uur arriveren we in Champasak. Een Belg die we eerder ontmoet hebben meldde ons dat Champasak in Love een super leuk guesthouse is, dus daar wandelen we direct naartoe. Wat een mazzel......ze hebben twee kamers en een super fantastisch terras aan de Mekong. We checken in (Euro 7 per kamer Hi Hi). De voorziening zijn basic maar wel schoon dus okay. We hebben een gedeelde douche, maar omdat er maar 2 andere gasten zijn is dat geen probleem.
Uitpakken doen we niet....., het is al weer zo'n 30 graden en daarom gaan we rechtstreeks naar het terras....en ja hoor....lekker vroeg aan het bier vandaag!

Een Laotiaans meisje, wat ook op het terras zit, komt vragen om foto's te maken. Ach onze paparazzi Kris en Wim gaan daar direct op in. De foto's worden gemaakt en direct naar haar gemaild. Een tweede poging leidt tot mooie foto's van Kris met deze Laotiaanse meiden. Ook de camera van Kris wordt door de meiden uitgeprobeerd!!!! Het zijn echte Laotiaanse pubers die lopen in best mooi schooluniform!

We ontmoeten interessante Duitsers (Dietmar en Marie) en hebben echt leuke gesprekken met elkaar. We zijn een beetje melig en beginnen met onze grootste fan Anita te appen. Van 4 personen tegelijk krijgt ze dus dezelfde foto's en na een paar uur nog een keer..... We zitten er namelijk nog steeds...... dus.....!!!

Het is tijd om de omgeving te verkennen. Champasak bestaat uit een lange weg langs de Mekong met huizen, winkels, wat guesthouses en restaurants. Ook lopen we langs de woning van de voormalig Koning. Heerlijk rustig en gemoedelijk is het hier. We stoppen bij een Belg die getrouwd is met een Laotiaanse en hier een restaurant heeft. Hij is druk aan het bouwen aan een nieuw huis.

Eten doen ze hier vroeg dus we stoppen bijtijds bij een echt eethuis van de locals. Het is Kris haar dag dus zij mag kiezen! We schuiven aan een grote lange tafel en kletsen wat terwijl er weer lekker voor ons gekookt wordt. Meestal eten we voor circa euro 6 p.p maar vandaag is het nog goedkoper!
Om 20.30 kruipen we ons bedje in. Ja we passen ons al hele goed aan, aan de Laotiaanse tijden!

• 16 Januari 2015 - 17:04

Anita:

Ga dit keer maar op 1 stukje uit het verhaal reageren: MELIG, Ja Ja.

Okee, nog 1: Vroeg naar bed omdat het daar de gewoonte is, JA JA.

Doei,

• 17 Januari 2015 - 10:14

Willy:

Waar zijn nu die leuke foto's?

• 17 Januari 2015 - 10:14

Willy:

Waar zijn nu die leuke foto's?

• 17 Januari 2015 - 23:06

Toos:

Lieve luitjes .het is weer genieten in Champasak.
    Wat een leuke foto,s mAken jullie.
    Het wordt een reis om nooit te vergeten.
    heerlijk.
    Ga over een paar uurtjes Bibi haar verjaardag vieren.Dan komt jullie reis wel terspraken .Leuk.
    We leven met z,n allen mee. Liefs Mama.