Camper halen en Brisbane verkennen - Reisverslag uit Brisbane, Australië van ESTAFETTE - WaarBenJij.nu Camper halen en Brisbane verkennen - Reisverslag uit Brisbane, Australië van ESTAFETTE - WaarBenJij.nu

Camper halen en Brisbane verkennen

Blijf op de hoogte en volg ESTAFETTE

19 December 2015 | Australië, Brisbane

Met de taxi rijden we al heel bijtijds, met blauwe luchten en zo'n 30 graden, naar de agent van Camperman om onze camper op te halen. 2 Nederlandse dames vangen ons op en geven uitleg over hoe alles werkt. Ziet er goed uit. Een meter of 7 lang, ruime cabine, keukentje met 2 pits gasstel, royale ijskast, een wc met mini douche ruimte, royale ruimte om te zitten met veel banken. Dat gaat goed komen! Na een uitgebreide check, betaling van het restbedrag en de borg gaan we op pad. TomTom gaat aan, Yolande navigeert ook extra met de iPad en zo rijden we naar een winkelcentrum in de buurt. Met dat links rijden moeten we echt even heel goed opletten. De ruitenwissers worden telkens gebruikt ipv de knipperlichten.....maar Wim gaat er vast aan wennen.
Parkeren bij een druk winkelcentrum is wat lastig maar ook dat lukt. We halen in de K-Mart een paar stoeltjes, water etc. Bij de Coles laden we de kar vol met verse producten, fruit, lekker bruin brood en we kopen er nog een koelbox bij. Zo we hebben catering voor de komende dagen en rijden naar Newmarket Gardens Caravanpark in de buurt. We krijgen een mooi plekje met stroom voor A$ 44,--. Zo nu camper installeren, bed opmaken en van het zonnetje genieten. Helaas ontbreekt een deel van de waterslang, dus we kunnen niet tanken en de boiler werkt niet. We bellen Camperman maar horen niets terug.

We koken ons eerste eigen verse maaltje, mmmm lekker hoor ipv alleen eten uit restaurants. Met de bus gaan we om 18.00 uur nog op pad naar Brisbane. Als we tickets kopen vraagt de chauffeur....Concessions? Ik zeg ja en wat blijkt we reizen voor half geld A$ 5,60 met z'n tweeën omdat we senioren zijn! Oeps dat is toch wel de harde werkelijkheid. We weten overigens niet vanaf welke leeftijd dit geldt.
Het is zaterdagavond, dus gezellig druk in de stad. We wandelen langs de South Bank, een mooi park met volop Kerstactiviteiten. Op ons busticket mogen we ook gratis met de blauwe ferry varen. we stappen aan boord richting Hamilton want daar schijnt een bijzonder leuke foodmarket te zijn. Onderweg bekijken we de skyline van Brisbane. Wouw wat is die stad groot maar ook erg mooi. Enorm hoge gebouwen langs het water, maar omdat het woningen zijn en geen kantoren geeft dat een erg mooie sfeer. De flats zijn mooi rond gebouwd, hier heeft een stadsarchitect echt heel goed werk gedaan! De bruggen zijn allemaal fantastisch verlicht! Na 45 minuten varen zijn we in Hamilton maar de foodmarket kunnen we niet vinden.... Verkeerde kant opgelopen blijkt later..... We varen terug en wandelen langs de waterkant....wouw wat een drukte bij de bars en restaurants. Het ziet er heel luxe uit allemaal. We lopen over de Mall, de belangrijkste autovrije winkelstraat. Het is 22.00 uur, alle winkels zijn gesloten, maar het is er wel heel erg gezellig en druk. Deze stad leeft echt! We lopen langs Jimmy's, een restaurant wat al 30 jaar lang, dagen en nacht en 365 dagen per jaar open is!
Met de bus zijn we snel terug op de camping. Tijd om lekker te slapen in ons nieuwe bedje.

• 20 December 2015 - 01:10

Rob:

Net een boek Yol en Wim
    Leuke avonturen
    Geniet ervan

• 20 December 2015 - 07:59

Nancy:

Herkenbaar.... met die ruitenwissers :).
    En? Herken je australie nog terug van toen?

• 20 December 2015 - 08:42

Kris:

Jullie fysieke leeftijd is veeeeeeel jonger!!! Gaaf hoor met de camper...

• 20 December 2015 - 10:21

Herman:

Hadden ze ook een vw bussie T2?
    Ruitewissers ipv richting hahahaha great, 30 graden, volblauwe zon en gewoon ff de ruitewissers aanzetten.

veelplezier met jullie campert.

• 20 December 2015 - 17:26

Trudy:

Klinkt waanzinnig leuk allemaal! Ger was jaloers op alle vissen die jullie hebben gezien:) en nu lekker verder met de camper in een heerlijk temperatuurtje, geniet er van (nog geen baby:( ).
    Zag dat jullie fysiek nog goed mee konden met de duikploeg dus idd veel jonger.

• 20 December 2015 - 20:34

Anita:

Hoi vriendjes.

Volgende pagina in jullie dagboek.

Op weg met de campert.Zo te lezen lekker ruim.
    Lekker geslapen???

Lijkt wel of jullie dagen langer zijn dan 24 uur.
    Jullie doen en beleven zo veel.
    Geweldig hoor.