Tree Top Walk in Lamington park - Reisverslag uit Lamington, Australië van ESTAFETTE - WaarBenJij.nu Tree Top Walk in Lamington park - Reisverslag uit Lamington, Australië van ESTAFETTE - WaarBenJij.nu

Tree Top Walk in Lamington park

21 December 2015 | Australië, Lamington

We worden wakker in een mooie bosrijke omgeving met fluitende vogels om ons heen. Een klein riviertje naast ons en zo'n 6 andere medekampeerders. In het donker hadden we echt geen idee waar we waren gestopt. Na een relaxed ontbijt rijden we richting dorp waar ook een informatiecentrum is. Er wordt ons geadviseerd om naar Lamington National Park te rijden. Komt goed uit want we hebben gelezen dat een wandeling langs de boomtoppen tot de 10 beste wandelingen van Australie hoort. We laden voor A$ 1,--water bij een speciaal waterstation en nemen een hele kronkelige weg naar Lamington NP. Mooi uitzicht maar ook erg veel kronkels. We stoppen even bij een Lama boerderij. Als we na een uurtje bochten draaien boven op de berg op ca 900 meter aankomen verkennen we de boel en besluiten we de camper alvast op de enige maar erg mooie natuurcamping te zetten. Er staat dat je een licentie en reservering moet hebben, maar die hebben we niet en hier is geen internet beschikbaar om dat te regelen. We zijn brutaal, zoeken een mooi plekje uit en zetten de camper er maar gewoon neer. We doen de wandelschoenen aan en gaan op pad. Dan ziet Wim dat de Ranger gearriveerd is en hij besluit om ons aan te melden. Oh .... Geen licentie.....geen reservering, tja wat moet hij met ons? Hij is super vriendelijk, neemt ons mee naar zijn kantoor en daar kunnen we ons telefonisch aanmelden. Helaas melden ze aan de andere kant van de telefoonlijn dat de camping vol is. Ik vraag of we op de p-plaats mogen staan, maar dat hoeft uiteindelijk niet. De Ranger belt nog even met iemand anders en yes, we mogen op het plekje blijven staan en hoeven ook niet eens te betalen. (Kost maar A$ 10,80 per nacht). We wandelen naar de Tree Top Walk. Een mooi wandelpad door het regenwoud over vlonders langs de toppen van de bomen. Wouw die bomen zijn echt groot en hoog. Heel bijzonder is dat de wortels weer naar boven groeien. Her en der is het echt een wirwar van wortels, takken en bomen! Erg mooi. We wandelen over veel hangbruggen, super leuk, maar wel heel kort. Na 20 minuten zijn we rond. We doen een volgende wandeling en lopen de Moran Falls Track, een wandeling van een klein uurtje met een flinke afdaling naar de waterval. Leuk langs de enorme bomen. Onderaan kiezen we een andere track terug naar de camping. We genieten van de zon en zien hele mooie gekleurde vogeltjes vliegen. Ook de eerste walibis's (kleine Kangaroes) en veel Bush Turkeys komen langs wandelen. We eten lekker bij de camper. Een heerlijk warme douche maakt de dag compleet.

• 22 December 2015 - 20:08

Rob:

Natuurcamping ? -:)

• 22 December 2015 - 20:26

Kris:

Klinkt echt super al goed. En.... al aan het trainen voor de vierdaagse, hihi...