Vuurwerk bij de Sydney Harbour Bridge - Reisverslag uit Sydney, Australië van ESTAFETTE - WaarBenJij.nu Vuurwerk bij de Sydney Harbour Bridge - Reisverslag uit Sydney, Australië van ESTAFETTE - WaarBenJij.nu

Vuurwerk bij de Sydney Harbour Bridge

Blijf op de hoogte en volg ESTAFETTE

31 December 2015 | Australië, Sydney

Een rustige start van de dag. We maken het zwembad verder schoon, rommelen een beetje in de tuin en organiseren onze spullen maar eens opnieuw in de camper. Sasha en Fran (eigenaren van dit huis die nu in Coffs Harbour zitten) hebben geluk. Wim kan niet stilzitten dus het zwembad en de tuin worden steeds mooier! Prachtig speelgoed....is zo'n zwembad! Een wandeling naar de supermarkt gevolgd door een hele uitgebreide late lunch van de BBQ en om 18.00 uur nemen we de bus en de trein richting Sydney centrum. We hebben niets gereserveerd, geen ferry of zo geboekt.....we gokken erop dat we wel ergens wat van het vuurwerk gaan zien! Beetje spannend dus.
Na een uurtje komen we in het centrum. Het hartje van het centrum is verdeeld in 8 afgebakende kijkzones. Op grote elektronische borden staat dat er al 4 gebieden vol zijn. We wandelen via The Rocks naar het gebied Campbells Cove. Daar kunnen we naar binnen. Als er een x-aantal mensen in zo'n gebied is sluiten ze het af. Echter er is ruimte genoeg om je vrij te bewegen. Uiteraard staan, zitten, kamperen etc er al veel mensen urenlang langs de waterkant. We lopen achter een groepje mensen aan en voordat we het weten staan we helemaal vooraan en hebben een magnifiek zicht op het Opera House maar ook op de Harbour bridge. Om 21.00 uur begint het familie vuurwerk. Wouw, wat een uitzicht en een spektakel. Je voelt hoe de klappen van het vuurwerk weerkaatsen tussen de enorme flatgebouwen! Lastig te omschrijven!
Aan alle kanten spat het vuurwerk uiteen. Dit duurt 12 minuten en dan is dit deel van de avond afgelopen. Nu hebben we de keus, nog bijna 3 uur wachten of ons plekje opgeven en even rondlopen. We kiezen voor het laatste. Het blijkt een goede keus. We kunnen het gebied uit, krijgen een ticket om er weer in te kunnen en wandelen wat rond. Daarna kiezen we een nieuwe positie en kijken recht op de Harbour Bridge.
Five, Four, Three, One ......en voor we het doorhebben begint het spektakel. Nog mooier, nog grootser, ..... en de oh's en ah's van de massa mensen maken het feest compleet. Ik heb echt geluk en maak een mooi filmpje van het aftellen en start van het vuurwerk. Als ik goed wifi heb zet ik het on-line bij het klikje video's! Jeetje wat hebben we een geluk om weer zo'n mooie spot te hebben! We genieten van alles wat we zien. Ik ben helemaal niet zo'n vuurwerk liefhebber......maar dit....ja dit is echt Indrukwekkend. De afsluiting na 12 minuten is geweldig!!! Happy New Year! Dit is een mooi begin van 2016!

De mensenmassa zet zich direct in beweging. Wij dus ook. Echter het advies is om niet direct naar de treinstations te gaan....dus we wandelen naar The Rocks en drinken wat in het Munchener Hofbräuhaus. Een gigantische zaak! Daarna wandelen we nog een uurtje via de autovrije winkelstraten (George Street) te midden van duizenden feestende mensen, naar het Centraal Station. 40 minuten (half slapend) in de trein en het laatste stuk met de taxi..... Om 04.00 liggen we in ons mandje!

• 04 Januari 2016 - 17:46

Wow
    Happy New year

• 06 Januari 2016 - 12:32

Conny:

Gelukkig Nieuwjaar!!!! Weer even heerlijk een aantal berichten bijgelezen, wat een heerlijke reis maken jullie toch!

• 06 Januari 2016 - 19:05

Thea:

Happy New Year. Zo heerlijk om jullie verhalen te lezen daar wordt je blij van.