Regen......regen ....... en nog meer regen - Reisverslag uit Narooma, Australië van ESTAFETTE - WaarBenJij.nu Regen......regen ....... en nog meer regen - Reisverslag uit Narooma, Australië van ESTAFETTE - WaarBenJij.nu

Regen......regen ....... en nog meer regen

05 Januari 2016 | Australië, Narooma

Als we wakker worden....regent het weer of nog steeds! Dat betekent camper een beetje ombouwen zodat we binnen een tafel hebben om te ontbijten. Dat is weer eens iets anders, want dat hebben we nog niet eerder gedaan. We rijden verder zuidwaarts, deels langs de kust en deels langs de Princess Highway, een mooie provinciale weg. We rijden door een groot "REGEN"woud. Prachtig groen, grote varens maar van ons mag de regen hier op een ander moment vallen. In het midden van de Oostkust, waar we 1,5 week geleden waren en mooi weer hadden, zijn nu al flinke overstromingen! We hebben de keus.....nu meer km's rijden en over een paar dagen in het zuiden van Aussie meer lange stops maken, dus dat doen we. Het is hier absoluut mooi maar ik verwacht in het zuiden nog mooiere plekken, beter weer en minder toeristen.
Om 16.00 uur is het eindelijk droog......dus tijd om een camping te zoeken. We doen dat zoals gepland iets ten zuiden van Narooma bij Mystery Bay. Het is een heel groot ruig terrein langs zee en iedereen kan zelf een plekje zoeken. We nemen deze keer gelijk hout mee voor het kampvuur. We moeten het doen met koude douches en bush wc's. Geen probleem voor ons.
Vanaf ons plekje kijken we op Montaque Island, wat 8 km uit de kust ligt. Op dat eiland leven 10.000 pinguïns paren, zeeleeuwen en er zijn heel veel verschillende soorten vogels. Eigenlijk hadden we gepland om dat eiland met een boot te bezoeken. Helaas varen de boten niet ivm de hoge golven. Na het eten maken we nog een kampuurtje en zitten lekker weer buiten!
Aantal km's vandaag: 202

• 10 Januari 2016 - 10:17

Kris:

JAMMER van al die regen.... toch lekker dat buitenleven... ☺