Dag 18: Biograd – Jeroen halen - Reisverslag uit Zagreb, Kroatië van ESTAFETTE - WaarBenJij.nu Dag 18: Biograd – Jeroen halen - Reisverslag uit Zagreb, Kroatië van ESTAFETTE - WaarBenJij.nu

Dag 18: Biograd – Jeroen halen

Door: Yolande

Blijf op de hoogte en volg ESTAFETTE

12 Mei 2010 | Kroatië, Zagreb

Maandag 20 juli

Nancy had met Jeroen afgesproken dat we hem aan het einde van zijn vakantie in Biograd op zouden halen. Hij zou bij ons blijven en met ons mee terug naar Nederland rijden. De enige aanwijzing die we hadden was Camping Soline – put 17. Rond 11 uur, kwamen we zoals afgesproken aan. Na 5 minuutjes wandelen kwamen we ze al tegen. We hebben even met Jeroen’s moeder wat op een terrasje gedronken en daarna zijn we teruggereden naar de camping. Na een tijdje ontdekte Jeroen dat hij zijn telefoon vergeten was. Die lag nog op het plekje aan de oplader. Hij was ervan overtuigd dat zijn moeder hem zou vinden en dat bleek ook inderdaad zo te zijn.

We zijn nog even bij camping Romantica gestopt. Een camping waar we zes jaar geleden op weg naar Vodice een nacht hadden gestaan. Er was nog steeds geen aansluiting op het elektriciteitsnet, maar er stond wel een fraai huis en appartement.

Op de camping hebben we bij de buren maar weer het kneeboard geleend. Dat blijkt dan toch best moeilijk te zijn. Jeroen komt er uiteindelijk wel op, maar heeft toch wel redelijk wat pogingen nodig. Aan het eind van de middag besluiten we om toch nog even te gaan varen. We stoppen bij een eilandje om te snorkelen. Wim en Yolande vinden dat het wat lang duurt en willen verder varen. Plotseling ziet Yolande dat die twee van de andere kant aan komen zwemmen. Ze zijn dus het eiland rond gezwommen. Het water is daar echter best wel koud dus ze zijn een beetje verkleumd.

We varen verder naar Jezera, want we willen daar lekker gaan eten. Het terras bij de Pizzeria heeft nog wat zon dus daar gaan we zitten. We bestellen pizza wat helaas nog al lang duurt. Omdat Nancy en Jeroen het nog steeds erg koud hebben wandelen ze de steiger op om een beetje zon te vangen. Ze zien langs de kant een enorme blauwvintonijn liggen. Geschat gewicht tussen de 120 en 170 kilo. Geen alledaagse vangst gezien de reactie van de kelner van de pizzeria. Zelfs hij was onder de indruk. Na het eten van de pizza hebben we nog even gekeken hoe dat beest gefileerd werd. Helaas werd het al bijna donker dus we stappen snel in het bootje en komen om 21.15 uur (echt in het donker) op de camping aan.