Ballarat en nog een keer een echte bushcamping! - Reisverslag uit Ballarat, Australië van ESTAFETTE - WaarBenJij.nu Ballarat en nog een keer een echte bushcamping! - Reisverslag uit Ballarat, Australië van ESTAFETTE - WaarBenJij.nu

Ballarat en nog een keer een echte bushcamping!

Blijf op de hoogte en volg ESTAFETTE

16 Januari 2016 | Australië, Ballarat

In de volle zon rijden we naar de Red Rock, een mooi uitzichtpunt boven op een oude vulkaan. Hier is goed te zien dat er hier veel meren (oude kraters) liggen en dat deze grotendeels of zelfs helemaal opgedroogd zijn. Deze meren kunnen tot 4 x zouter zijn dan zeewater. De vulkanen zijn 4500 jaar geleden voor het laatst actief geweest.
We rijden verder door wederom een gort droog binnenland. Ballarat is de bestemming. Dit is een stadje waar heel veel goud uit de aanwezige mijnen is gehaald. Een stadje met een rijke geschiedenis, letterlijk en figuurlijk. We wandelen lekker in de zon door het stadscentrum waar nog veel mooie oude gebouwen en veel goed onderhouden kerken staan. Je kunt zien dat hier vroeger veel geld is verdiend. Na de wandeling is het tijd om een camping te zoeken.We hebben nog steeds veel hout wat we graag willen opstoken dus we zoeken naar een camping midden in het Lerderberg National Park. Tussen twee bergruggen in, ligt aan een riviertje een plekje waar we naartoe willen. Het is niet duidelijk of de weg wel toegankelijk is voor een camper, maar we gaan het proberen. We rijden 6 km over een gravelweg en jawel....daar staan wat tenten ongeorganiseerd door elkaar, aan een riviertje wat bijna geen water meer heeft. Op het grootste deel kunnen wij niet met de camper komen, maar precies bij de rivier is echt een super mooie plek. Die is voor ons! In de heerlijke zon eten we en daarna gaat al ons hout op het vuur! Onze buren rijden gewoon met een soort jeep het bos in en halen hele boomstammen op. Hun vuur is beduidend groter! Er staan zeker 30 tenten en dus maar een camper......die van ons! We hebben nog een fles Bundaberg Rum met Kerst van de Andrews-family gekregen, dus dit is wel de plek om deze te openen! We genieten van ons kampvuur...Oh en wat zouden jullie hier allemaal ook van genoten hebben, trouwe lezers.....! De temperatuur is echt heerlijk hier vanavond.....dus we zitten nog lang buiten!

Aantal km's: 195

• 18 Januari 2016 - 20:40

Anita:

Wanneer ik jullie stukje lees, moet ik gelijk denken aan: De paden op, de lanen in. Ha ha.
    Geweldig. Wat een feest en ja, wat had ik daar graag bijgeweest.

• 20 Januari 2016 - 18:15

Kris:

Gaaf hoor dat kampvuurtje, hihi. Jullie zijn al weer lekker bijgekleurd... goede verhalen.