Camper inleveren - Middagje Melbourne - Reisverslag uit Melbourne, Australië van ESTAFETTE - WaarBenJij.nu Camper inleveren - Middagje Melbourne - Reisverslag uit Melbourne, Australië van ESTAFETTE - WaarBenJij.nu

Camper inleveren - Middagje Melbourne

Blijf op de hoogte en volg ESTAFETTE

19 Januari 2016 | Australië, Melbourne

Opruimen, inpakken en schoonmaken. Daarna rijden we richting vliegveld zodat we onze bagage daar kunnen droppen. We vliegen pas om 01.25 uur dus het is fijn als we zonder bagage de rest van de dag kunnen doorbrengen. Vervolgens laten we de buitenkant van de camper wassen en leveren we de camper netjes bij Camperman weer in.
Totaal hebben we 4.370 km gereden. Iets meer dan gepland, maar de afstanden zijn echt groot. Het was wel een oude bak, reed echter heerlijk en was met z'n 6 meter precies lang genoeg. Met deze lengte kun je overal komen en parkeren en dat heeft veel voordelen. De grote ijskast was erg fijn, magnetron handig en de wc zou ik niet willen missen. De douche hebben we niet gebruikt omdat de boiler het helaas niet deed en de watertank met 20 liter ook wel erg klein was. Al met al was het een prima karretje waar we veel plezier mee hebben gehad!

Met de bus en tram gaan we richting stad. Kopen een Myki (Ov-chip) kaart, tobben met het saldo, stappen dus maar gefrustreerd op de trein en denken nu wel heel duur uit te zijn. Blijkt mee te vallen, want als je 2 x incheckt kun je de hele dag gratis verder reizen, dus ook naar het vliegveld!
We wandelen door het gezellige centrum, waar veel oude gebouwen zijn blijven staan. Het voelt zeker niet als een miljoenenstad. Langs de Southbank is het gezellig en opeens zien we een speciaal ingericht terrein met luie stoeltjes en een heel groot scherm waar je naar het Australian Open kan kijken. We gaan lekker een paar uur zitten en kijken naar de wedstrijd van Nadal, die uiteindelijk het veld moet ruimen. Nog even heel lekker gegeten in Chinatown en met trein en bus naar het vliegveld.
Het loopt allemaal vlotjes, bagage opgehaald en naar de incheckbalie van Airasia. In de lange rij met wachtenden boeken we nog snel een hotel voor de komende 2 nachten (wat we niet kunnen annuleren) en dan zijn we aan de beurt. Wim krijgt zijn paspoort maar over de mijne wordt driftig gebeld! Wat is hier nu aan de hand? Ik moet de rij uit en naar een andere balie. Het blijkt dat er een gaatje zit op een pagina, ja wel precies de pagina met mijn foto en gegevens. Met een beschadigd paspoort kun je in principe niet reizen. Naast mij staat een Australische met hetzelfde probleem. Zij wordt teruggestuurd. Morgen nieuw paspoort aanvragen. Oeps....shit...wat nu? Een aardige man neemt mijn paspoort over, gaat met deze en gene in overleg en vraagt of ik een ticket naar huis heb. Hij denkt dat ik Maleisië wel in kom en adviseert mij om toch maar te proberen of ik door de douane kom. Pffff daar krijg ik het wel warm van. We wandelen naar de douane....oeps het paspoort gaat niet goed door de scanner.....ik moet door naar een andere balie en ja daar lukt het wel!! Nog net tijd voor een laatste drankje in Australie en dan gaan we precies op tijd de lucht in. Nu maar hopen dat ik morgenochtend Maleisië in mag!
Uitleg: Ik had mijn paspoort in de camper "veilig" opgeborgen onder een paar dikke planken van het bovenbed. Daar is echter iets mis gegaan waardoor er een beschadiging is.

  • 20 Januari 2016 - 17:55

    Anita:

    Wat een verhaal met je paspoort. Brrrr. Zijn daar zo streng.
    Wel weer een mooi vakantieverhaal.
    Aandenken aan de camper.
    Ga duimen dat je niet terug in het vliegtuig moet in Maleisie.

    Het is weer een heerlijk verslag. Dank.

  • 20 Januari 2016 - 18:16

    Kris:

    Jullie moeten uiteindelijk wel weer in Nederland uit komen!!! We willen jullie niet missen. ..

  • 22 Januari 2016 - 15:30

    Herman:

    Klinkt als een mooie t2..
    Jeetje, lekker verhaal van dat paspoort van yolan. Als het niet lukt, bel maar even. Ik kom je wel ophalen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

ESTAFETTE

Wim en Yolande gaan dit keer samen op pad. Heerlijk genieten van alles wat we tegenkomen. Heen- en terugreis zijn gepland. Verder kijken we vooral waar we zin in hebben en wat we tegenkomen.

Actief sinds 18 Juni 2008
Verslag gelezen: 471
Totaal aantal bezoekers 108055

Voorgaande reizen:

13 Januari 2018 - 05 Februari 2018

Vietnam met Wim, Herman en Kris

18 December 2016 - 16 Januari 2017

Filipijnen....zon, zee, strand en duiken....

10 December 2015 - 09 December 2015

Australie - Een wens gaat in vervulling

03 Januari 2015 - 31 Januari 2015

Thailand - Laos - Cambodja

03 Januari 2014 - 08 Februari 2014

Myanmar - Op naar de grote onbekende! + Thailand

03 Juli 2009 - 25 Juli 2009

BETTINA OP EILAND MURTER IN KROATIE

20 Juni 2008 - 19 Juli 2008

CANADA 2008

Landen bezocht: