Stop-over van 12 uur in Taipei - vlucht Schiphol - Reisverslag uit Taipei, Taiwan van ESTAFETTE - WaarBenJij.nu Stop-over van 12 uur in Taipei - vlucht Schiphol - Reisverslag uit Taipei, Taiwan van ESTAFETTE - WaarBenJij.nu

Stop-over van 12 uur in Taipei - vlucht Schiphol

Blijf op de hoogte en volg ESTAFETTE

16 Januari 2017 | Taiwan, Taipei

In de ochtend vliegen we met China Airlines van Manila naar Taipei, de hoofdstad van Taiwan. We hebben alle tijd om de stad in te gaan. Met de airport bus rijden we in een klein uurtje naar de stad. Het geeft een eerste grauwe indruk, mede doordat het bewolkt is. De temperatuur is voor ons gehalveerd van ruim 30 naar 18 graden.
Vanaf het enorme centrale busstation wandelen we langs het concertgebouw naar de Chang Kai-Shek Memorial Hall. Zijn beeld toornt samen met een paar imposante gebouwen mooi over de stad. We wandelen verder en constateren dat de ontsluiting van de wegen hier enorm goed is, evenals het openbaar vervoer. Ook hier is het mooi schoon en iedereen is zeer gedisciplineerd. We wandelen door oudere wijken. Het is zondagmiddag dus veel is gesloten en het is stil op straat. Echter als het avond wordt gaat de stad opeens leven. Op de nightmarket zien we een paar slangen liggen. We bezoeken een mooie Boedistische tempel waar het heel druk is en veel mensen bidden en offeringen brengen van heel veel vers fruit maar ook prachtige bloemstukken! Doordat het donker is, is het een imposant tafereel. We lopen verder en komen in hele drukke winkelstraten met heel veel verlichting. Ziet er echt leuk uit. Helaas vinden we de prijzen nogal aan de hoge kant. We maken onze laatste Taiwaneese dollars op in een restaurantje en nemen de bus weer terug naar het vliegveld. Nog 3 uurtjes wachten en dan gaan we de lucht in met een super mooie en nieuwe Airbus 350. Wouw wat een luxe aan boord. Onze vlucht duurt bijna 14 uur......en gelukkig overbruggen we zo'n 8 uur lekker slapend. Ruim een half uur te vroeg landen we in een koud Nederland (-1) en kijken terug op een hele fijne vakantie.

Tags: Taipei