Hele dag lui aan het strand in Ngapali! - Reisverslag uit Ngapali, Myanmar van ESTAFETTE - WaarBenJij.nu Hele dag lui aan het strand in Ngapali! - Reisverslag uit Ngapali, Myanmar van ESTAFETTE - WaarBenJij.nu

Hele dag lui aan het strand in Ngapali!

Blijf op de hoogte en volg ESTAFETTE

26 Januari 2014 | Myanmar, Ngapali

Heerlijk geslapen met het ruisen van de zee op de achtergrond. Onze kamer ligt misschien 50 meter van zee dus de hele nacht hoor je het geklots van de golven. Ik kan mij slechtere locaties voorstellen. Lekker ontbeten in de tuin, nou ja eigenlijk op het strand. De tafeltjes staan in het zand tussen de palmen.
Snel even alle kleren wassen en aan de lijn gehangen en vervolgens hebben we ons geïnstalleerd op 2 heerlijk ligbedden voor onze Lodge. Daar zijn we eigenlijk de hele dag niet weggeweest, behalve voor een lunch op het terras. Heerlijk lekker bakken in het zonnetje, boekje lezen, muziekje luisteren, tukje doen, ja het is hier toch bijna een klein paradijsje op aarde. De enige activiteit vandaag was een full-body massage van 70 minuten. Wel lekker maar in Thailand en Cambodja hebben we echt betere gehad.

Na de sunset en een opfrisbeurt op weg naar een restaurantje. Er zitten er wel 15 op een rij in de straat achter onze Lodge. Allemaal visrestaurantjes met maar een paar tafeltjes en echt erg leuk om te zien. We kiezen zevenstar en dat bleek een goede keus. Ik kreeg een heerlijk bord met barracuda en Wim ging voor de visschotel. Daarop lag een kingprawn, een garnaal van zo'n 15 cm, een hele krab, barracuda en inktvis. Een plaatje om te zien en heeeel erg lekker. Het is bijna gênant maar voor dit alles betaal je inclusief bier, wijn en koffie nog geen euro 12,50.

Er is een nadeel hier en dat is dat er geen WiFi is. We lopen daarom even naar een van de resorts....seaway om te kijken of we daar eventueel tegen betaling in kunnen loggen, om contact met Nancy te leggen. Echter het is hier zo onfatsoenlijk sjeik, dat we besluiten hier niets te gaan drinken. Langs het strand staan enorme villa's die ook bij dit mega grote en mega luxe resort horen. Ik vind het persoonlijk erg jammer dat dit hier wordt gebouwd. Echt buiten alle proporties in vergelijking met de wijze waarop de plaatselijke bevolking leeft en woont.