Ko Chang - Snorkelen.....een dagje massa toerisme - Reisverslag uit Ko Chang Tai, Thailand van ESTAFETTE - WaarBenJij.nu Ko Chang - Snorkelen.....een dagje massa toerisme - Reisverslag uit Ko Chang Tai, Thailand van ESTAFETTE - WaarBenJij.nu

Ko Chang - Snorkelen.....een dagje massa toerisme

Blijf op de hoogte en volg ESTAFETTE

03 Februari 2014 | Thailand, Ko Chang Tai

Na een ontbijt op het strand zijn we naar de pier van Baan Bang Bao gelopen, waar we zo'n 20 minuten vandaan zitten. Helemaal aan het einde van de pier, nadat je heel veel restaurants en winkels bent gepasseerd, is het een drukte van belang. Hier vertrekken alle boten met duikers, snorkelaars en dagjesmensen. We schepen in en zitten op het bovendek. Het wordt voller en voller dus we moeten allemaal verplaatsen naar het schip ernaast wat groter is. Maar ook daar wordt het steeds voller. Ongeveer 15 procent van de mensen zijn westerse toeristen, de rest zijn allemaal Aziaten, voornamelijk Chinezen. Ja, Ja het is immers Chinese New Year en dat betekent grote vakantie en dus veel Chinezen op pad! Er vertrekken zo'n 10 boten achter elkaar en helaas doen ze de hele dag dezelfde route. Wij zijn telkens de laatste. We varen eerst ruim een uur naar het 1e eiland, en ja daar liggen al een paar honderd snorkelaars in het water als wij aankomen. Het lijkt wel de reddingsoperatie van een gezonken schip met al die zwemvesten....!! Veel Aziaten kunnen niet zwemmen vandaar.

We snorkelen een rondje om het eiland. De 1e vis die we zien is een triggervis! Die kan aanvallen in het paringsseizoen! Meer komen we er niet van tegen. Er is wel heel veel vis te zien, veel kleintjes, er is echt hele mooie koraal aanwezig, met enorme kelken op veel plaatsen, het water is behoorlijk helder en heerlijk van temperatuur. Jammer van al die mensen....anders zou het echt een mooie snorkel locatie zijn.

Aan boord wordt vervolgens de lunch geserveerd. Prima eten hoor, maar voordat iedereen zijn bordje gevuld heeft..... We varen verder en stoppen bij nog 2 eilanden. Weer veel snorkelaars in het water maar gelukkig ook veel vis. De laatste halte is bij een eiland met een strandje. Hier zouden we schildpadden kunnen zien, maar met zo'n 400 mensen tegelijk in het water gaat dat echt niet gebeuren. Het water is ook troebel.

We varen terug en worden onderweg werkelijk volgepropt met heerlijk zoete ananas, watermeloen en stokjes kipsate van de BBQ.
Al met al is dit normaal gesproken een prima uitje......alleen een beetje jammer van de hoeveelheid mensen aan boord en in het water. Desondanks hebben we best genoten en heel veel vis en mooi koraal gezien.

We wandelen terug naar onze bungalows. We zijn verhuisd en hebben nu 2 echt heel mooie bungalowtjes naast elkaar. Heerlijk op het strand, met het ruisen van de zee, een paar schattige puppies die erg graag Nancy's Birkenstocks stelen, onder de palmen en kokosnootbomen, een graadje of 30.....hier kunnen we ons best vermaken gedurende de laatste paar dagen van onze vakantie! We boeken dus door tot vrijdag en blijven lekker hier.

In de avond wandelen we nog een keer naar de pier in "Fisherman Village" voor wat maaltijden met verse vis. Het viel eigenlijk een beetje tegen.