Ngapali Beach - wandelen en heel lekker eten - Reisverslag uit Ngapali, Myanmar van ESTAFETTE - WaarBenJij.nu Ngapali Beach - wandelen en heel lekker eten - Reisverslag uit Ngapali, Myanmar van ESTAFETTE - WaarBenJij.nu

Ngapali Beach - wandelen en heel lekker eten

28 Januari 2014 | Myanmar, Ngapali

Omdat we een dag hebben bijgeboekt moeten we onze kamer met groot balkon en super mooi uitzicht over zee inwisselen voor een kamer op de begane grond die kijkt over de tuin. Prima kamer maar wat minder charme. We gaan vandaag maar eens een flink eind wandelen. Eerst lopen we naar een resort waarvan we via via de WiFi code hebben gekregen. We installeren ons op het terras met alle tablets en telefoons tegelijk. We moeten namelijk nog een vlucht voor morgen boeken van Yangon naar Bangkok. AirAsia is het goedkoopste maar is alleen via internet te boeken. Helaas is de verbinding heel traag en als we al voor de betaling op de visa site zijn geweest, klappen we eruit. Shit.....hebben we nu wel of niet betaald en geboekt? Ook de E-mail geeft foutmeldingen......

We besluiten om het maar even te laten voor wat het is. We lopen nu het hele strand af, zover als we kunnen. Onderweg zien we super grote en chique resorts met veel te moderne bungalows, maar we zien ook leuke kleine resorts met sfeervolle Birmese houten huizen. Echt van alles door elkaar. Ook staan er op meerdere plekken vervallen huizen en er zijn nog stukken grond waar wat ontwikkeld kan worden. Onderweg zijn veel kleine restaurantjes op het strand, die worden gerund door lokale families. Echt schattig en ze verkopen er verschrikkelijk lekkere vis. MMMM weer smikkelen, verse garnalen van de BBQ en voor Wim inktvis, heerlijke cocktails en dat allemaal voor weer een Euro of 10.....!

We wandelen verder langs de weg want ik wilde in het dorp nog een paar laatste Birmese souvenirs kopen. Het is een stoffige boel langs de weg. Deze wordt verhoogd, verbreed en geasfalteerd en dat is geen overbodige luxe nu het toerisme hier echt vorm begint aan te nemen. We passeren ..... een echt internetcafé en uiteraard stoppen we daar. Super snel internet dus in een mum van tijd hebben we onze vlucht voor morgen van Yangon naar Bangkok met Air Asia geboekt. Paar appberichtjes naar Nancy met het verzoek voor morgenavond een hotelletje in Bangkok voor ons te regelen? Ben benieuwd of we haar morgen na 11,5 maand weer gaan zien!
We lopen verder naar het dorp......maar er blijkt helemaal niets te zijn. Een school, een bibliotheek en misschien 5 winkeltjes met levensmiddelen!! We besluiten terug te gaan, en hebben een behoorlijke lange wandeling voor de boeg. Een taxi zien we niet, een soort open bus wil ons niet meenemen, maar uiteindelijk weet ik de bestuurder van de plaatselijke bus te overtuigen en mogen we instappen. We geven wat geld en gaan op de bankjes zitten tussen de Birmezen. Ze vinden het allemaal lachwekkend...

Na zo'n 20 minuten zijn we bij Laguna Lodge. We lopen maar even naar een plaatselijk soort souvenirswinkel en scoren en super gaaf slabestek en een paar leuke sieradendoosjes.

Nog even lekker genieten op het strand van de laatste zon! Wel lopen weer naar 'ons' strandrestaurantje en genieten weer van verse vis. Het is hier echt een paradijs voor de ware visliefhebber! Shit... Laatste nachtje Myanmar..... :(