Dag 8: Clearwater Buffalo Range – Valemount - Reisverslag uit Valemount, Canada van ESTAFETTE - WaarBenJij.nu Dag 8: Clearwater Buffalo Range – Valemount - Reisverslag uit Valemount, Canada van ESTAFETTE - WaarBenJij.nu

Dag 8: Clearwater Buffalo Range – Valemount

Door: Yolande

Blijf op de hoogte en volg ESTAFETTE

29 Juni 2008 | Canada, Valemount

201 KM - 27 juni 2008

De zon staat heel hoog aan de hemel als we wakker worden. De weersvoorspelling is ook prima. Na het ontbijt, een heerlijke warme douche en een opruimbeurt voor de camper vertrekken we weer. We zitten nog in het Wells Gray Provincial Park en rijden eerst door naar Dawson falls, een brede waterval die ook wel de klein Niagara wordt genoemd. Mooie spot, maar omdat we weggevreten worden door de muggen gaan we snel verder. We rijden naar de fraaiste waterval in dit gebied de Helmcken Falls. Met maar liefst een verval van 141 meter is dit de 4 na hoogste waterval van Canada. Yolande trekt lange broek en jasje aan tot hilariteit van Nancy en Wim. Haha koukleum lachen ze. Echter uiteindelijk ben ik degene die het hardste lacht want ik heb op deze manier geen last van de muggen. Het uitzicht is echt adembenemend. We spotten nog een schattig eekhoorntje en drinken op de parkeerplaats koffie met een muffin. Op de terugweg hadden we geluk, en kregen we de kans om een mooie foto van een hert te maken.

We rijden het Provinciale Park uit (helemaal terug naar de ingang) en werken snel de site even bij op de computer van het Tourist Information Center. We gaan op weg naar Jasper. Stoppen voor de lunch op een fraaie plek langs de Thomson River en kijken bij Blue Water voor een camping. Ziet er niet super uit dus we rijden door richting Mount Robson. Dat is te ver en wellicht zitten de campings daar vol, dus we stoppen in Valemount. De 1e camping ligt midden in een bos en helemaal in de schaduw. Geen voorziening en helemaal niemand te zien. Wim rijdt liever verder.

Daarna arriveren we bij een echt veel te grote en veel te nieuwe camping met een immens ongezellig terrein zonder enig groen. Yolande ziet dat echt niet zitten. We besluiten om terug te rijden naar de Canoe Camping die we een km of 4 eerder zijn gepasseerd. Het is niet helemaal je van het, maar we besluiten toch om daar te gaan staan. Alle bestaande plekken zijn bezet met voornamelijk Canadezen. De nieuw aangelegde plaatsen zijn wel vrij, echter behoorlijk stoffig. Het uitzicht is fraai want we kijken nog steeds naar de besneeuwde bergen. Nancy kookt vanavond Curry Vandaloo met rijst en salade. (wel een beetje heet hoor). We spelen een potje jokeren en gaan bijtijds naar bed. Het is wel erg lang licht hier. Yolande denkt dat ze nog nooit zo Noordelijk is geweest. Gaan we thuis eens bekijken in de Bosatlas.
================================