Dag 30: Vancouver Airport - Schiphol - Reisverslag uit Ottawa, Canada van ESTAFETTE - WaarBenJij.nu Dag 30: Vancouver Airport - Schiphol - Reisverslag uit Ottawa, Canada van ESTAFETTE - WaarBenJij.nu

Dag 30: Vancouver Airport - Schiphol

Door: Yolande

Blijf op de hoogte en volg ESTAFETTE

20 Juli 2008 | Canada, Ottawa

7500 KM - 19 juli 2008

Met een snelheid van ruim 900 km per uur overbruggen we een afstand van 7500 km terug naar huis. De vlucht verloopt prima. We krijgen wat te drinken en nog een maaltijd. Veel honger hebben we niet. Daarna gaan de lichten uit. We slapen allemaal toch wel een uurtje of drie - vier. Na een ontbijtje landen we keurig op tijd om 05.15 London – Heathrow waar we moeten overstappen. Plaatselijke tijd is daar intussen 13.30 uur.

Als we bij de gate aankomen, moeten we wel een beetje lachen. Er staat echt een minivliegtuigje voor ons klaar. De grotere stukken handbagage moeten zelfs in het ruim. Het vliegtuig gaat bij vertrek wederom de vliegtuig-file in. Na het opstijgen is het maar 41 minuten vliegen naar Amsterdam-Schiphol. We landen volgens schema om 18.25 uur. Wij zijn inmiddels al ruim 26 uur geleden uit ons bedje gestapt.

Op Schiphol is het pas duidelijk dat de vakanties in Nederland begonnen zijn. Het is erg druk. We hebben toch best snel onze bagage te pakken en ontmoeten Opa Verschuren die zo aardig was om ons op te halen. Na een wandeling naar Parkeerterrein 2 krijgen we met een beetje passen en meten alle bagage keurig in de auto. Zonder enige vertraging rijden we binnen een uur naar huis. Ja – estafette.waarbenjij.nu is na ruim vier weken weer thuis!!!!

Daarmee komt een einde aan onze superleuke vakantie in Canada. Wij hebben alle vier met volle teugen genoten. We hebben heel veel gedaan en heel veel gezien. In 4 weken tijd hebben we met onze camper circa 3750 km gereden. We zijn daarbij slechts in 2 provincies geweest.

Canada is een prachtig land. Alles is erg schoon. Afval op straat kom je er niet tegen! Graffiti is er ook niet. We vinden de meeste mensen erg aardig en relaxed. Het langzame tempo irriteert ons echter weleens. Even snel een boodschap doen is er niet bij.

Het anti-rookbeleid heeft in Canada zijn vruchten afgeworpen. Sigaretten zijn duur. Roken in gebouwen en zelfs op terrassen en in de buurt van winkels is gewoon verboden. Er wordt echt heel weinig gerookt in Canada. Voor ons een goede reden om er ook een rookvrije vakantie van te maken.

Het alcoholbeleid is bijzonder streng. Onder de 19 (jammer voor Myrna) kom je in Britisch Colombia echt geen bar, slijter of discotheek in. In Alberta mag dat wel, vandaar dat Myrna en Mariska daar een weekendje zijn gaan stappen.

Qua natuurschoon is er echt heel erg veel te zien. Bergen, meren, gletsjers, stranden, regenwouden…. We hebben alles gehad.

De dierenwereld is grandioos. Beren zie je dus echt gewoon langs de weg staan, herten, cariboos, ground squirrels, coyotos, bald-eagles, zeehondjes, walvissen….. we hebben het allemaal met eigen ogen gezien.

Maar al dit moois is pas echt helemaal TOP als je een paar weken tijd hebt om met z’n waanzinnige camper door een deel van het land te trekken. Zo’n huis op wielen is echt zalig. Je hebt de hele dag alles bij je, gaat en staat waar je maar zin in hebt. Alle luxe aan boord. Douche, ruime wc, magnetron, oven, diepvries, airco, generator, en heel veel zit- en bergruimte.

Deze vrijheid is echt SUPER LEUK. Wij kunnen het iedereen van harte aanbevelen.
================================

• 20 Juli 2008 - 08:43

Remco:

Mooi dat jullie heel huids en veilig aan zijn gekomen.

Aan de verhalen te lezen is het egt SUPPPEEER geweest en dus een egte aanrader en een egt mooie herinnering om bij te blijven.

Groetjes remco

• 20 Juli 2008 - 12:48

Maaerten Hus:

welkom in ons tot nu toe regenachtig holland
    maar----- het zonnetje komt er aan

• 23 Juli 2008 - 09:11

Herman:

WELKOM THUIS. Geweldig hoe jullie van de vakantie hebben genoten en gaaf dat jullie de ervaringen zo geschreven hebben! complimentje hoor! Moest wel lachen dat Myrna nog geen alcohol mocht hihi, 18 en nog steeds net niet volwassen!
    We komen snel langs voor de verhalen.
    dankje voor je sms en voicemail tijdens de 4 daagse! ik heb hem weer uitgelopen en vreselijk gefeest. Kris mocht niet lopen, maar heeft wel meegefeest, dat kan ze ook wel. Morgen naar Nijmegen en overmorgen naar Italie voor een week. we kijken er erg naar uit.
    Grt herman kris mark nick