Dag 27: Victoria - Reisverslag uit Victoria, Canada van ESTAFETTE - WaarBenJij.nu Dag 27: Victoria - Reisverslag uit Victoria, Canada van ESTAFETTE - WaarBenJij.nu

Dag 27: Victoria

Door: Yolande

Blijf op de hoogte en volg ESTAFETTE

20 Juli 2008 | Canada, Victoria

13 KM - 16 juli 2008

Vandaag gaan we gewoon met onze camper naar de stad. Files zijn er niet en voor $ 11,- (nog geen Euro 8) kun je de hele dag midden in de stad (met die 30 FT lange camper) parkeren. Daarna gaan we gewoon lekker shoppen. Het is uitverkoop en sowieso is alles door de lage dollarkoers goedkoop.
Ieder doet waar hij zin in heeft en na een paar uur verzamelen we bij de kofferwinkel. De dames hebben ieder a.s. maandag een koffer nodig om mee op reis te gaan. We kopen ze liever hier want dan kunnen we alle bagage die we straks mee naar Nederland nemen royaal over de koffers verdelen. Beter meer koffers met minder gewicht dan een koffer die te zwaar is. (Dat kost veel extra).

We lopen nog wat met z’n allen rond en kopen ook wat souvenirs. Als we een tabakswinkel inlopen (ziet er heel bijzonder en oud uit) worden we er direct weer uitgegooid. Geen 19 jaar = geen toegang. Dus ook niet onder begeleiding van ouders!! Ze zijn streng.

Wim is eerder klaar met shoppen dan de dames dus als wij terugkomen bij de camper zien we dat hij onder de camper aan het prutsen is. Het blijkt dat wij enkele dagen geleden toen we de camper snel draaiden om een beer te zien, toch een stoepje hebben geraakt en enige schade aan de camper hebben opgelopen. De beschermstrip wordt door Wim met een bijltje weer recht gezet en uiteindelijk is er gelukkig niets meer van te zien.

We rijden nu naar de andere camping aan WestBay. Dat is maar 3 km uit het centrum. De camping ligt op een schiereilandje pal tegenover de stad. Het is een fraaie locatie met super uitzicht. Vooral ’s-avonds als de stad verlicht is. Naast de camping drijven experimentele houten huizen op het water. We hebben ze in Neerland al eens op de TV gezien.

Tegen schemertijd zien we een stuk of 6 tot 8 zeehondjes langs de camping zwemmen. Ze klimmen op een eilandje pal voor de camping maar zijn helaas ’s-ochtends al weer verdwenen.
================================