Krimpen - Bangkok - Chang Rai - Reisverslag uit Nederland, Nederland van ESTAFETTE - WaarBenJij.nu Krimpen - Bangkok - Chang Rai - Reisverslag uit Nederland, Nederland van ESTAFETTE - WaarBenJij.nu

Krimpen - Bangkok - Chang Rai

Door: Yolande

Blijf op de hoogte en volg ESTAFETTE

05 Januari 2015 | Nederland, Nederland

Lekker luxe met de auto door Nancy naar Schiphol gebracht. Omdat Ger en Trudy in hetzelfde vliegtuig zitten, hebben we hun ook opgehaald. Herman en Kris kwamen met de trein naar Schiphol. Na de douane en de koffie zitten we met z'n zessen te wachten om te boarden. Heerlijk zitten lachen want het blijkt dat we toch allerlei bijzondere zaken ingepakt hebben. Kris heeft een wasteil, Herman geen zwembroek maar wel een vijgenblad, Yolande Nescafé met een waterkoker en Wim zelfs een waterpomptang!!! Waarom? Dat verklappen we nog niet!

We vertrekken precies op tijd en hebben 6 plekjes bij elkaar geregeld. Na een vlucht van 10,5 uur komen we een uur te vroeg op Bangkok International Airport aan. We zwaaien Ger en Trudy uit. Ze gaan met een groepsreis Noord Thailand bekijken.
We checken onze bagage maar gelijk weer in voor de vlucht naar Chang Rai. We drinken wat en lopen een rondje door een bijzondere tuin die naast het vliegveld is aangelegd. Om 10.30 vliegen we verder en om 12.00 zijn we in Chang Rai. Per taxi (200 Baht voor 4 pers = Euro 5,20) laten we ons naar hotel Pimann Inn brengen. We nemen ons intrek in 2 grote nette kamers met balkon. Bij het hotel ligt een groot zwembad.

Yolande vertoeft de middag aan het zwembad, terwijl Wim, Herman en Kris een wandeling maken door de buitenwijk en onderweg een biertje scoren bij een wasserette. In het hotel verkopen ze geen alcohol. Na een plons en tukje wandelen we naar het centrum. We slenteren over de avondmarkt en eten op het centrale plein. Eten haal je bij een van de wel 40 kleine standjes. Na een optreden van een paar Thaise dames slenteren we terug naar ons hotel. Uiteraard met een tussenstop voor een laatste drankje. Ons hotel ligt een half uur lopen vanaf het centrum. Prima en rustige locatie en zeer zeker goede deal....voor zo'n euro 9 p.p.p.n. Om 21.30 vallen we na een dag van zo'n 35 uur in slaap....

Tags: Chang Rai