Koh Rong - Long Beach - Reisverslag uit Phumĭ Nésat, Cambodja van ESTAFETTE - WaarBenJij.nu Koh Rong - Long Beach - Reisverslag uit Phumĭ Nésat, Cambodja van ESTAFETTE - WaarBenJij.nu

Koh Rong - Long Beach

Blijf op de hoogte en volg ESTAFETTE

27 Januari 2015 | Cambodja, Phumĭ Nésat

Het ochtendritme is elke dag hetzelfde. Vanuit het bedje rechtstreeks de zee in, lekker douchen en bij Tree House ontbijten. Gelijk onze laatste vlucht geboekt en ons hotel in Phong Penh. Om 13.00 uur vertrekken Wim, Herman en Yolande voor een tripje per vissersboot naar Long Beach aan de andere kant van het eiland. Kris houdt een dagje rust.
We hebben mazzel want we zijn maar met 4 personen op de boot. We varen een half uurtje en dan mogen we gaan vissen. Beetje inktvis aan een draad met een haakje en vissen maar. Wim heeft de eerste keer beet maar die vis is te klein. Verder geen vangst voor hem. Herman heeft 2 keer beet. Een mooie vis en helaas ook een te klein.... Maar Yolande heeft mazzel, ze haalt 2 mooie vissen boven. Onze Cambodjaanse mannen doen het echt goed. Na een uurtje hebben we zo veel vis....dat krijgen we niet eens op.
We varen verder, doen een snorkelstop en varen naar Long Beach. Een super wit strand van 6 km....met prachtig turquoise blauw water! De mannen van de boot bakken alle vissen op de BBQ en we eten ze lekker op. Inmiddels zitten er nog wat Nederlanders in de buurt en we hebben echt een gezellige luie middag aan dit prachtige strand. Tijdens de sunset is het bewolkt.

We varen terug en eten bij Paradise Bungalows. Een super mooi en sfeervol restaurant echt in originele "Koh Rong" stijl gerund door Europeanen. Ook de bungalows die erbij staan zijn erg mooi en allemaal nieuw. Al weer bijtijds naar bed...!!

• 28 Januari 2015 - 07:53

Anita:

He He, eindelijk wat aktie.
    Hebben jullie gefotoshopped????

Zie jullie denken: Het leven is mooi. En zo is het.
    De laatste uurtjes van een geweldige reis.

Nogmaals bedankt voor alle mooie verhalen.

• 28 Januari 2015 - 08:02

Marion:

Wat laat ingehaakt, maar wat een mooi reis. Lekker genieten hoor.
    Hier koud en sneeuw op komst.

• 28 Januari 2015 - 08:24

Toos:

8uur in de morgen al weer een berichtje terug.
    Een uurtje Truus en dan na ar Maryse .Een a anderhaf uur met sproet in de regen,want hier is het nat. Wordt ook weer droog hoor.
    Jullie laatste dagen komen in zicht.En de koffers weer gepaktvoor de terug rit.
    Geniet nog de laatste dagen en een mooie de is terug. Liefs Mama.

• 28 Januari 2015 - 12:56

Conny:

Wat een heerlijke vakantie, ben jaloers op het weer daar, hier koud, nat en grauw.
    Geniet er nog maar van!