Op pad naar Kuala Lumpur - Reisverslag uit Chinatown, Maleisië van ESTAFETTE - WaarBenJij.nu Op pad naar Kuala Lumpur - Reisverslag uit Chinatown, Maleisië van ESTAFETTE - WaarBenJij.nu

Op pad naar Kuala Lumpur

Blijf op de hoogte en volg ESTAFETTE

10 December 2015 | Maleisië, Chinatown

We hebben een relaxte start doordat we pas in de avond vliegen. Met de bus, metro en trein naar Schiphol. Om 19.45 gaan we met Lufthansa de lucht in. We stappen over in Frankfurt en vertrekken om 22.10 uur naar Kuala Lumpur. Mooi vliegtuig, prima eten, en een mooi entertainment systeem. We vliegen de nacht door en na 12 uur landen we keurig op tijd in Kuala Lumpur. Een flink vliegveld dus we gaan met een super modern treintje eerst naar de hoofdterminal. Langs de douane, geld zaken regelen, ticket voor trein naar de stad kopen en bagage ophalen. Oeps daar gaat het effe fout. Het duurt heel lang maar uiteindelijk komt Wim zijn rugzak van de band. Als de band helemaal leeg is, staat Yolande samen met een medepassagier toch wat bezorgd te kijken. Waar is mijn bagage? Gelukkig heeft de andere passagier een heel groot opvallend roze koffer en zij ziet dat deze op een andere band ligt. Gelukkig ligt mijn rugzak daar ook! Pfffff
Met de KLIA, een snelle trein, rijden we naar het Centraal Station in de stad, een afstand van ca.50 KM. Omdat het regent willen we per taxi naar ons hotel. Helaas....wachttijd een uur. Dus na enig zoekwerk bemachtigen we een kaartje en gaan met een andere trein richting China Town. het laatste stuk lopen we door de regen, naar ons 3*** hotel The 5 Elements. Ziet er werkelijk prima uit. We hebben een keurige ruime hoekkamer op de 7de etage met leuk uitzicht en mooie badkamer. Als het weer droog en ook lekker warm is wandelen we China Town in en eten bij een van de vele straatrestaurantjes. Lekker eten en leuk om al die drukte te zien. Aansluitend maken we nog een veel te grote wandeling. Als we rond 01.00 uur terug door China Town lopen is daar de grote schoonmaak aan de gang.

• 12 December 2015 - 22:49

Herman:

Hallo jongelui. Leuk om weer jullie ervari gen te lezen. Moet gelijk weer even terug denken aan onze reis van januari, jaa, echt nog geen jaar geleden!
    We kijken uit naar de volgende verslagen.
    veel plezier en geniet van jullie reis.
    Jullie maatjes herman en kris.