Echte toeristen bekijken een wereldstad in 1 dag! - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van ESTAFETTE - WaarBenJij.nu Echte toeristen bekijken een wereldstad in 1 dag! - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van ESTAFETTE - WaarBenJij.nu

Echte toeristen bekijken een wereldstad in 1 dag!

Blijf op de hoogte en volg ESTAFETTE

12 December 2015 | Maleisië, Kuala Lumpur

Het was prachtig weer toen we wakker werden. Zon hoog aan de hemel en mooi blauw. Wel te laat voor een ontbijt in het hotel. Dus maar ergens anders gegeten. Omdat we maar een echte hele dag in Kuala Lumpur hebben, zijn we vandaag met de hop-on hop-of bus de stad gaan verkennen. Mooie busroute met 40 haltes. Heerlijk op het bovendek in het zonnetje genieten en je lekker rond laten rijden. Bevalt prima. Een kleine stop bij het paleis en daarna uitgestapt bij de Petronas Twin Towers. Uiteraard tijd voor een photoshoot. Deze torens zijn de 2 hoogste identieke gebouwen ter wereld. Ooit waren ze ook de hoogste gebouwen ter wereld. Hoogte 452m en 88 verdiepingen.
De volgende stop is bij Kuala Lumpur Tower. Met zijn 421 m bij de opening het hoogste gebouw van Azie. Het is een mast voor telecommunicatie maar je kunt ook naar het observatiedek en bovendek. Omdat het mooi weer is, gaan we naar boven. Vanaf daar is goed te zien dat heel veel oude wijken zijn verdwenen en dat deze allemaal plaats hebben moeten maken voor heel veel hoogbouw. Beneden eten we nog Maleis en krijgen we een prive optreden van een Maleisische familie.

We gaan verder per bus en komen langs een immens groot winkelcentrum waar het heel erg druk is. We stappen snel uit en bekijken de vele Kerstversieringen en de Swarovski Kerstboom, die midden in het winkelcentrum staat. Luxe in overvloed....en er wordt ook driftig geshopt. Ik vind dat uitbundige kerstgebeuren toch wel typisch om te zien omdat in Maleisië juist heel veel moslims wonen. Inmiddels is de traffic jam echt op gang gekomen dus we lopen sneller dan dat de bus rijdt. Ons doel is de Central Market, maar dat valt wel tegen. Mooie oude gebouwen maar de kraampjes zijn echt bedoeld voor toeristen. In andere Aziatische steden shoppen daar ook de locals en dat is veel leuker.
Inmiddels regent het, wat dus bijna elke avond gebeurt. We wandelen naar China Town, scoren een powerbank die op zonne-energie werkt en een selfie stick en eten in hetzelfde restaurant als gisteren.

• 12 December 2015 - 23:14

Herman:

Gave hop on bus! Jullie ook een beetje in kerststemming gekomen? Wij nu hier op terschelli g. Wind, regen , maar wel lekker veel buiten. Geen strak blauwe lucht met opstaan hier.

Doeidoei. Kijk weer uit naar morgen. Leven een beetje met jullie mee. Op afstand.

• 13 December 2015 - 17:25

Anita:

Jaaaaaa. Hier zijn we weer.
    Soms jammer dat ik iedere keer aan deze kant van de mail zit. Ha ha.

Het klinkt al weer goed hoe jullie reis begint.
    Mooi weer, prachtig weer, zon, blauwe hemel.
    Wil je ons iets inpeperen?

Wat een genot. Zie jullie al zitten.

Kerst in de zon.
    Ook bijzonder om weer mee te maken.

Kijk weer uit naar volgende bericht.
    Knuf Anita

• 13 December 2015 - 17:28

Anita:

Zie nu pas de foto's.
    Echt wat voor mij al die kerstlampjes. Prachtig.

Wat een hoge gebouwen en wat vol is het daar.