Wakker worden met Walibi's - Reisverslag uit Sydney, Australië van ESTAFETTE - WaarBenJij.nu Wakker worden met Walibi's - Reisverslag uit Sydney, Australië van ESTAFETTE - WaarBenJij.nu

Wakker worden met Walibi's

30 December 2015 | Australië, Sydney

Als ik mijn oogjes bijtijds open en uit het raam kijk, zie ik 2 Walibi's vlak naast de camper zitten! Zo schattig, dus mooi fotomomentje. Het is super rustig in dit National Park. Prachtige hoge bomen, waaraan we wel kunnen zien dat er nog niet zo lang geleden bosbranden zijn geweest. We verlaten het NP en rijden met heldere blauwe luchten en ruim 28 graden terug naar een gebied met veel grote meren. In Lake Haven stoppen we om even brood te halen maar het blijkt een mega-groot shopping centrum te zijn. Bizar .... zo veel en zulke grote shoppingcentra....overal! De weg gaat naar de kustplaats Noraville, maar aan het strand is geen p-plekje meer vrij, het is immers grote vakantie! Dan maar een stukje verder naar het zuiden en opeens zien we een afslag bij een resort, golfbaan en hotel. We rijden erop en komen via een heel luxe resort op een mooie p-plaats aan het strand. Lekker aan het strand gelegen. De golfen waren zo hoog en krachtig dat ik er niet eens helemaal in durfde. Wim uiteraard wel. Omdat lang zonnen hier zeker niet verantwoord is gaan we na 2 uurtjes weer verder.
We komen bij het stadje The Entrance wat prachtig aan een hele ondiepe baai ligt. Het is erg druk, met zwemmers, vissers en heel veel pelikanen. Super fraai, dus we stoppen en kijken een uurtje rond. In Gosford stoppen we nog aan een mooie plek aan het water en dan wordt het tijd om richting Sydney te rijden. Over een prachtig en deels nieuw aangelegde Pacific Highway rijden we de laatste 45km naar Kings Langley. Hier, in een buitenwijk van Sydney, is het huis van Sacha en Fran. Zij zijn beiden in Coffs Harbour maar wij mogen ons campertje wel op de oprit neer zetten en van hun voorzieningen gebruiken. Dus we hebben een mooie eigen tuin met zwembad, whirlpool, grasveld, gas BBQ, douche en elektriciteit tot onze beschikking. Wat een bofkonten zijn we toch!!! We nemen een duik, bakken onze zalm en braadworsten op de BBQ en genieten van de rust in de tuin.
Aantal km's: 169

• 04 Januari 2016 - 17:42

Kris:

Het zijn net bizons uit loas zeker, die walibi's, hihi. veel fotomomentjes zeker... wordt nog nieuwsgieriger naar de foto's...