De zon laat zich niet zien, wij rijden naar de zon - Reisverslag uit Eden, Australië van ESTAFETTE - WaarBenJij.nu De zon laat zich niet zien, wij rijden naar de zon - Reisverslag uit Eden, Australië van ESTAFETTE - WaarBenJij.nu

De zon laat zich niet zien, wij rijden naar de zon

Blijf op de hoogte en volg ESTAFETTE

06 Januari 2016 | Australië, Eden

Het is redelijk weer, maar wel heel erg bewolkt. Zo te zien krijgt de zon weinig kans hier vandaag. We kiezen toch voor een toeristische route (NN 9) en dat is een hele goede keus. Circa 90 km rijden we langs mooie kustplaatsen, veel meren, smalle bruggetjes en mooie uitzichten. Heerlijk rustig is het hier. Als we zin hebben stoppen we en kijken een beetje rond en genieten van fraaie uitzichten. Onderweg spotten we een aantal flinke groepen Kangaroos. In Eden stoppen we. Dit was eigenlijk de geplande eindbestemming van vandaag, maar het is nog steeds bewolkt! We kijken op internet in de plaatselijke bieb en de wolkenradar laat precies zien waar het wolkengebied loopt. Conclusie.....als we ca 100 km doorrijden, hebben we grote kans op mooi weer. De auto wordt gestart. We rijden het hele stuk door een niet echt toegankelijk gebied met een soort provinciale weg zonder afslagen, zonder dorpen, zonder iets. Halverwege is een benzinepomp, een paar kroegjes en een vage winkel en meer is er niet. We passeren ook de grens, verlaten New South Wales en rijden de staat Victoria binnen.

Het weer wordt langzaam beter, blauwe luchten verschijnen en intussen bedenk ik dat de nieuwe bestemming van vandaag Cape Conran wordt. Om een uurtje of vier rijden we de camping op een veroveren een van de laatste plekjes. Een mooie betaalde bushcamping heel dicht bij zee. Wel wc's met stromend water en er zijn douches. Yes, het zonnetje schijnt weer, we zitten lekker buiten en maken nog een wandeling langs een prachtig strand met blauwe luchten. We zijn blij dat we doorgereden zijn. Dit betekent dat we de komende dagen heel veel tijd hebben om te relaxen.....want we schieten qua afstand naar Melbourne al lekker op.
Aantal km's 306 = Veel meer dan origineel gepland.

• 09 Januari 2016 - 13:37

Rob:

Mmm lekker zonnetje en strand
    Geniet ervan Wim en Yo