Yangon City - Pagoda's - markten - volksfeest - Reisverslag uit Rangoon, Myanmar van ESTAFETTE - WaarBenJij.nu Yangon City - Pagoda's - markten - volksfeest - Reisverslag uit Rangoon, Myanmar van ESTAFETTE - WaarBenJij.nu

Yangon City - Pagoda's - markten - volksfeest

Blijf op de hoogte en volg ESTAFETTE

11 Januari 2014 | Myanmar, Rangoon

Op tijd wakker dus op naar ons ontbijtje. Beetje toast, eitjes en koffie die niet te drinken is... Ach het is even niet anders als je om Europees ontbijt vraagt. We hebben besloten om in ons hotel (Excel Palace) te blijven en boeken 2 nachten bij. Na lang onderhandelen maken we de prijs af voor 50$ per nacht. Echt een prima prijs voor Yangon. De kamer is lekker groot, de mensen super aardig dus wat willen we nog meer. Alleen moeten we wel heen en weer met taxi's, want het is echt te ver om te lopen.

We gaan per taxi naar de Chauk Htat Gyi pagode, bekend om zijn enorme liggende Boeddha beeld. Vervolgens naar de in de buurt liggende Nga Htat Gyi pagode. Lekker rondkijken, sfeer proeven en genieten. We wandelen door achteraf gelegen wijkjes naar het park en Koninklijke meer. In een mini hutje aan het water lunchen we. De sfeer is in bepaalde delen van het park een beetje komisch. Er staan overal luxe autos's met mensen aan de kant. Het is ons niet duidelijk of het allemaal hoertjes zijn of vrijende stelletjes. We komen ook nog een toren tegen vanwaaruit we vanaf het dak een mooi uitzicht hebben over het meer. Ook hier worden kamers verhuurd....zonder ramen??

in het park ligt ook de Karaweik, een replica van een betonnen Koninklijke boot. Er is een luxe restaurant in gevestigd.
Opeens horen we keiharde muziek van Queen... Hier gaan ze een feestje bouwen of zo? Even verderop zien we dat een hele hippe Birmees wordt gefilmd en geïnterviewd? Het zal wel een bekende popster zijn.

We nemen een taxi naar de Bogy Oke Aung San Market. Echt super leuk. Heel veel hallen met spullen, maar het leukste is dat er boven allemaal ateliers zijn waar alles wordt gemaakt. Zilversmeden, naaisters, ijzerwerkers, edelstenen bewerkers etc. We genieten en kijken onze ogen uit.

We wandelen door de buurt en eten ergens buiten op een terras bij een restaurant van een Maleisische eigenaar. Als we verder wandelen horen we weer keiharde muziek. We zien dat de straat met zeilen is afgesloten, want er is een optreden van wat plaatselijke artiesten. We worden door een paar mannen naar het plein gehaald en krijgen gewoon stoeltjes op de eerste rang. Eerst treedt een dame op en daarna komt een echte ....Birmese.... veel te oude rockzanger op het toneel. Hij vindt zichzelf erg stoer en zingt zelfs een nummer van Elvis. We genieten van het schouwspel en wij krijgen met z'n tweeën meer aandacht van het publiek dan de optredende artiesten!!!

We vervolgen onze weg naar de Botatang pagode aan het water. Dit is de enige pagode met een hollen stoepa, die we wel hadden willen zien van binnen, maar helaas zijn we wel wat laat hier en is de stoepa gesloten.

Het is zaterdagavond en echt leuk om te zien dat de plaatselijke jeugd bij de rivier rondhangt met gitaren en drank en heerlijk in groepjes geniet. Met de taxi terug naar het hotel.