Van Bangkok met de bus naar het eiland Ko Chang - Reisverslag uit Ko Chang Tai, Thailand van ESTAFETTE - WaarBenJij.nu Van Bangkok met de bus naar het eiland Ko Chang - Reisverslag uit Ko Chang Tai, Thailand van ESTAFETTE - WaarBenJij.nu

Van Bangkok met de bus naar het eiland Ko Chang

Blijf op de hoogte en volg ESTAFETTE

30 Januari 2014 | Thailand, Ko Chang Tai

Na een kort nachtje gaan we met z'n vieren om 7.00 uur op zoek naar een ontbijt. Gewoon bij een straatrestaurantje genieten we weer eens van een baquette ham en normale koffie. Om 8 uur worden we opgehaald bij het hotel voor de busrit van vandaag. Een mooie dubbeldekker staat voor ons klaar. Eerst moeten er nog op allerlei adressen mensen opgehaald worden in een drukke ochtendspits maar na een uurtje zijn we toch de stad uit.
Tussendoor een stop voor een lunch. Her lijkt erop dat er problemen zijn met de bus. Hij rijdt veel te langzaam, maar gelukkig blijft hij het wel doen. Bijna 2 uur later dan gepland arriveren we bij de ferry naar Ko Chang. Het is een hele oude veerboot. Hij brengt ons in 3 kwartier naar de overkant. Daar staan een hele hoop open trucs klaar die als taxi fungeren. We stappen in en zeggen dat we naar Kai Bae willen. We hebben een centrale locatie gekozen. Het is een bergachtig eiland dus de weg is flink kronkelig! Na een half uurtje stappen we uit en lopen we een paar kleine resorts af op zoek naar een bungalow. Gelukkig is er her en der wel wat beschikbaar. We kiezen voor een dubbele bungalow met twee slaapkamers en twee badkamers voor Baht 2.000 (Euro 44 voor 4 personen). De euro staat veel sterker dan vorig jaar! Dus gunstige koers voor ons De wisselkoers van de Australische dollar is echter helemaal niet zo gunstig voor Nancy en Daniël.

We wandelen naar de hoofdstraat van Kai Bae om op zoek te gaan naar een restaurantje. Keuze genoeg! Er is een hele straat met winkels, bars, restaurants en best veel toeristen. Oh jeetje, het is hier toch veel toeristischer dan ik had verwacht. We kiezen voor een maaltijd met een hotpot. Dat zijn schalen met onderin houtskool, die worden gevuld met water. In het water en bovenop een soort rooster kun je zelf een maaltijd maken. Een flink buffet met verse ingrediënten die je zelf kunt halen. Alles volgens de "all you can eat" formule.

We lopen nog even langs de supermarkt want we wilden nog wat met z'n allen drinken op het terrasje van de bungalow. Helaas liep dat anders. Toen we terugkwamen bleek dat Daniël zijn portemonnee kwijt was. Hij zat in de zijzak van zijn nieuwe Thaise broek. De zak is kapot gegaan (allemaal rafels...echte Thaise kwaliteit!!!) en de portemonnee er waarschijnlijk uitgevallen. We zijn met z'n allen met zaklampen wezen zoeken maar helaas niets gevonden......wat een domper.

Tags: Ko Chang, Kai Bae