Luang Prabang in de regen..... - Reisverslag uit Luang Prabang, Laos van ESTAFETTE - WaarBenJij.nu Luang Prabang in de regen..... - Reisverslag uit Luang Prabang, Laos van ESTAFETTE - WaarBenJij.nu

Luang Prabang in de regen.....

Blijf op de hoogte en volg ESTAFETTE

10 Januari 2015 | Laos, Luang Prabang

Zo, Herman wilt ook wat schrijven, op deze regenachtige dag. Afgelopen nacht de hele nacht geregend en ik dacht….. Zal het morgen wel lekker droog zijn. Niet dus. Desondanks hebben we veel gezien en gedaan.

De dag begon met 3 in blauwe plastick regenmantels gehulde mummies, een heel stevig ontbijt, zeg maar een beetje Russisch roulette, blijft het binnen of zitten we straks allemaal de hele dag aan de wc gekluisterd. Maarrrrr het ging goed. Een flinke wandeling uitgezet en veel bijzondere dingen gezien. Makkelijk de weg vinden met Wim als navigator. Een half overdekte markt ( = allemaal golfplaten en dekzeilen die overal lekkage vertoonden) met van alles en nog wat. We waren de enige toeristen en doordat het slecht weer was hadden veel Laotianen gekozen om onder een afdak te blijven. Geweldige sfeer. Het blijft bijzonder te constateren het grote gat tussen arm en rijk te zien.

In de wandelroute was nog een leuke brug opgenomen, die alleen opgebouwd wordt in de winterperiode. In het regenseizoen is er teveel water en de stroming te sterk.
Via een terrasje in Utopia, waar we met z`n allen onder een dekentje gelegen hebben naar een lokaal eettentje. Heerlijk gegeten, wat kunnen die gasten lekker eten klaarmaken… en het kost drie keer niks.
Een erg leuke, maar wel natte en koude dag. Morgenochtend (zondag) 08.45 uur in de tuktuk naar het vliegveld, naar de zon!​

• 11 Januari 2015 - 08:35

Kris:

Het is echt genieten. Leuk dat we reactie uit nederland krijgen. Inmiddels Itten we in de warmte in pakse, hihi.

• 13 Januari 2015 - 11:56

Anita:

Zo leuk om wat foto's te zien.

De sokkenfoto is mijn favoriet.
    Doet me denken aan een heeeeel andere "vakantie".

Doei.xxxx