Boxing Day, vieren we bij Mac & Viki - Reisverslag uit Urunga, Australië van ESTAFETTE - WaarBenJij.nu Boxing Day, vieren we bij Mac & Viki - Reisverslag uit Urunga, Australië van ESTAFETTE - WaarBenJij.nu

Boxing Day, vieren we bij Mac & Viki

Blijf op de hoogte en volg ESTAFETTE

26 December 2015 | Australië, Urunga

Het zonnetje schijnt al heel vroeg op de camper....nee lang slapen doen we hier niet. We ontbijten op de oprit voor het huis van Scott en Angela en gaan samen met de camper op pad. We willen Coffs Harbour een beetje verkennen en naar het strand. Het is bijna 30 graden. De eerste bestemming is de Big Banana. Tijd voor een fotostop, want hier heb ik lang geleden foto's gemaakt maar Nancy een paar jaar geleden ook. In heel Australie staan maar liefst 58 van dit soort..... BIG-Things, of wel Aussie Icons. De Big Lobster hebben we al gezien, maar er is ook een Big Kangaroos, Big Strawberry, Big Beercan etc. De Big Banana bestaat nu 50 jaar en was overigens het eerste icoon. De volgende bestemming is The Tahitian, dit is het vakantiecomplex waar Mac en Viki woonde toen ik hun bezocht. Ze hebben dat ruim 25 jaar geleden verkocht. Het ziet er nog bijna hetzelfde uit. Het complex ligt pal aan zee, dus we wandelen gelijk naar het strand. We lopen naar de plek waar de strandwachten de boel bewaken, want er staat sterke stroming en er verdrinken elk jaar nogal wat toeristen. Lekker zwemmen in de golven en een beetje zonnebaden met factor 30 en 50! Vervolgens rijden we richting Urunga (25 km) waar Mac en Viki wonen. Scott, Angie en de kids en Sacha en Fran komen daar ook naartoe. Het blijkt dat 150 meter vanaf hun huis een hele mooie camping is. We checken daar in en krijgen een prachtige plek aan het water.
Het huis van Mac & Viki is echt fantastisch. Het ligt bovenop een heuvel en heeft een prachtig uitzicht over de rivier, baai, beach-walk en het strand. De voorkant is een grote glaswand. Grote verrekijkers staan klaar om de vogels te spotten, en in het juiste seizoen zien ze vanuit huis de walvissen zwemmen! Uiteraard wordt er weer uitgebreid gegeten, heerlijk vlees van de BBQ en allerlei ander lekkers. Met de toetjes weten ze wel raad! We bekijken nog wat oude foto's en gaan bijtijds terug naar de camping. Het was een hele bijzondere en erg leuke Kerst!!

• 27 December 2015 - 12:44

Trudy:

Jullie hebben geweldige kerstdagen hebben gehad en leuk dat de hele familie zo enthousiast is over jullie bezoek! Eindelijk weer kunnen bijlezen, ik geniet er van.

• 27 December 2015 - 13:54

Kris:

Totaal andere wereld dan Azië.. komen jullie ook backpakkers tegen of niet doordat jullie met een camper zijn?

• 29 December 2015 - 14:31

Conny:

Wat leuk om jullie verslagen te lezen, het is werkelijk een bestemming om van te dromen. Lekker genieten, een fijne jaarwisseling en nog veel plezier!