Weer op pad met ons campertje - Reisverslag uit Port Macquarie, Australië van ESTAFETTE - WaarBenJij.nu Weer op pad met ons campertje - Reisverslag uit Port Macquarie, Australië van ESTAFETTE - WaarBenJij.nu

Weer op pad met ons campertje

Blijf op de hoogte en volg ESTAFETTE

28 December 2015 | Australië, Port Macquarie

Na een paar super leuke dagen gaan we weer zelf op pad. We rijden eerst nog even naar Urunga om te kijken of we Mac & Viki kunnen vinden. Wat een timing, ze komen net uit het cafeetje naast de Spar en willen naar huis. We gaan nog even langs, krijgen verse koffie met kerststol en genieten wederom van het mooie uitzicht en hun gezelligheid. Ze vonden het echt leuk om "ons" nog even voor zichzelf te hebben en wij natuurlijk ook. Zo blij dat we ze hebben kunnen ontmoeten! Mac is immers flink ziek.
De bestemming vandaag is Port Macquarie. Met een beetje zon en een beetje bewolking en ca 25 graden vertrekken we richting Nambucca Heads. We zijn er voorbij voordat we het door hebben dus stoppen aan het strand bij Scotts Heads. Checken eerst het strand en willen daarna lunchen, maat dan begint het te regenen. Rijden verder langs de toeristische route nr 10 en stoppen bij Stuarts Point. De pelikanen vliegen rond terwijl wij onze broodjes eten. We vervolgen een mooie groene route en daarna volgen we de Pacific Highway rechtstreeks naar Port Macquarie. We checken al om 15.30 uur in (we beginnen het te leren!) op een mooie maar behoorlijk toeristische, dus ook flink geprijsde camping (A$ 73) Sundowner Tkourist Park. Er zijn dan nog maar 3 plekjes vrij......het is immers hoogseizoen. Het is een mooie locatie pal aan de monding van de rivier en bij de zee.
We gaan nog op pad voor een middagwandeling. Het wandelpad loopt pal langs de camping. Veel mensen zijn in de rivier aan het vissen en in zee aan het bodyboarden. Langs de pier liggen grote keien die allemaal beschilderd zijn. Erg kleurrijk! We doen nog 2 look-outs en gaan op weg naar het centrum. Het lijkt behoorlijk uitgestorven, maar opeens zien we toch een gezellig restaurant waar we lekker eten. Het blijkt dat het vandaag een public holiday is.....omdat Kerst op een zaterdag viel, dus we moeten een toeslag betalen van 15% op de rekening! Vreemde regels hebben ze hier zo af en toe. Ook het bestellen gaat anders. je bestelt en betaald aan de bar, krijgt dan een enorme tafelvlag met een nummer mee, die je bij je neerzet. Het eten wordt vervolgens gebracht. Als we bij ons campertje zijn begint het te regenen!

Tussenstand KM
Aantal km: Van 24-12 Yamba tot vertrek Scott & Angie op 28-12 -> 271 Km
Aantal km: Van Scott & Angie naar Port Macquarie -> 177 km
Aantal km: Totaal sinds Brisbane - ontvangst Camper -> 1121 km

• 04 Januari 2016 - 17:27

Kris:

hé ik miste de verhalen al.. ben erg benieuwt naar de foto's, gun jullie heel veel zonnestralen. Fijn weer van jullie te horen X kris

• 08 Januari 2016 - 14:02

Herman:

Al een enx gereden met de camper. Leuk he? Hier is het winter, hoewel het nog niet onder 0 is geweest.