Naar het zuiden via de Grand Pacific Drive - Reisverslag uit Sussex Inlet, Australië van ESTAFETTE - WaarBenJij.nu Naar het zuiden via de Grand Pacific Drive - Reisverslag uit Sussex Inlet, Australië van ESTAFETTE - WaarBenJij.nu

Naar het zuiden via de Grand Pacific Drive

Blijf op de hoogte en volg ESTAFETTE

04 Januari 2016 | Australië, Sussex Inlet

Na de spits vertrekken we richting een vestiging van Camperman in Zuid-Oost Sydney. Bij deze verhuurder van onze camper willen we de boiler laten controleren, omdat deze niet werkt. We worden snel en erg vriendelijk geholpen en de man vertelt dat de thermostaat niet goed staat. Foutje van het depot in Brisbane. We zijn sowieso niet tevreden over de manier van afleveren van dat depot. Een Nederlands nichtje van de eigenaar, die daar werkt geeft ons in enkele minuten uitleg maar vergeet veel belangrijke zaken te vertellen. We zijn benieuwd of de boiler het nu wel gaat doen.

We rijden Sydney uit en gaan naar de Grand Pacific Drive, een fantastisch mooie weg langs zee met een lengte ca 130 km. De 1e stop is in het Royal National Park waar een hele grote kolonie wilde witte kaketoes rondvliegt. We rijden over een weg met heel veel bochten door een heel mooi en erg dicht begroeid regenwoud. Helaas wordt het weer slechter en begint het, zoals overigens was voorspeld, flink hard te regenen. Dat is echt heel erg jammer want we rijden precies over de Sea Cliff Bridge, een fantastisch mooie weg die aan de buitenkant van de rotsen over zee is aangelegd. Deze weg stond op mijn .....to do lijstje.....hij kan er af maar we hebben er echt niets van gezien. Het begint steeds harder te regenen, zo hard dat we zelfs niet meer uitstappen bij mooie uitzichtpunten! De luchten zijn grijs....en blijven grijs vandaag dus we rijden maar een stuk verder dan gepland. We passeren Wollongong, waar een enorm industriegebied ligt, wat lijkt op het Ruhrgebied! In een dorpje zien we een schattig theater met de naam Anita. In de hozende regen maar onder een luifel maken we er een foto van.
Omdat het water nog steeds met bakken naar beneden komt en we niet veel van de mooie omgeving zien, rijden we een flink stuk verder over de Princess Highway.
In Sussex Inlet, een dorpje met alleen Australische toeristen, zoeken we een camping. Op de 1e verzuipen we bijna, maar op Badgee Park hebben we geluk. De vriendelijke eigenaar vertelt dat de camping vol is. Omdat we geen zin hebben om in de regen verder te rijden, vraag ik of we op de P-plaats mogen staan. Hij kijkt wat bedenkelijk en zegt dan.....ja hoor ik heb toch een plekje. Wat blijkt, mensen die een vakantiehuisje hadden gehuurd, hebben zo juist geannuleerd en op de ruimte voor het huisje mogen we onze camper zetten. Het overdekte terras van het huisje mogen we gebruiken evenals de gas-BBQ. Een super schoon toiletgebouw met heerlijke douches, wasmachines, drogers en eindelijk fatsoenlijk Wifi maken onze dag helemaal goed.

Aantal km's: 256