Lakes Entrance - Gippsland - Koala's - Reisverslag uit Bairnsdale, Australië van ESTAFETTE - WaarBenJij.nu Lakes Entrance - Gippsland - Koala's - Reisverslag uit Bairnsdale, Australië van ESTAFETTE - WaarBenJij.nu

Lakes Entrance - Gippsland - Koala's

Blijf op de hoogte en volg ESTAFETTE

08 Januari 2016 | Australië, Bairnsdale

De eerste stop is Orbost, een klein stadje in Gippsland. Tijd voor boodschappen en benzine. Een stukje verder aan de Snowy River vinden we een heel mooi rustig stekkie voor de koffie. Wouw de vissen springen hier echt volop in het rond. We volgen de Princes Highway en komen bij Lakes Entrance. Een gigantische merengebied wat parallel en net achter het 90-Miles lange duin loopt. Het is hier super fraai om te varen, maar wel echt erg toeristisch. We stoppen voor een wandeling naar het strand. Via een brug over het water komen we via de duinen bij de zee. Enorme golven maar bijna geen mensen in het water. Het blijkt dat aan deze zuidelijke kant van het land het water echt erg koud is. De lucht is helder blauw, heerlijk weer maar er waait een venijnig koud windje. Uit de wind voelt het als 30 graden in de wind misschien maar 15!
We rijden verder en genieten bij een hoog uitzichtpunt van het fraaie gebied. Er zit in het duin een inham en daar stroomt water van zee in en uit. Er zit gigantisch veel vis en bij wisseling van tij zijn er veel dolfijnen en zeeleeuwen te zien. We staan helaas te ver weg.

We rijden door naar Raymond Island. Dit eiland met een oppervlakte van ca. 10 x 7 km is "de spot" om koala's in het wild te zien. We nemen de ferry en zien na een paar minuten rijden enorme, helemaal kaal gevreten eucalyptussen. Alleen wat stukken kaal hout staan er nog. Ja het is duidelijk hier zijn veel Koala's geweest. Zij eten alleen maar eucalyptus en dat zijn de enige bomen waarin ze zitten.
We rijden verder, geen koala te bekennen maar wel hele hordes kangoeroes. Het is hier heel stil dus we hebben alle tijd om die beesten eens goed te bekijken en te fotograferen. We rijden door.....helaas geen Koala's..... Wat teleurgesteld rijden we terug en als we weer bijna bij de bebouwing zijn, zie ik opeens een koala heel laag zitten.....in een dennenboom! Het is echt heel schattig. Hij is niet bang, kijkt eens goed wat wij doen en laat zich uitgebreid filmen. We rijden verder en ja hoor.....nog een Koala en dan nog eentje. Deze zitten wel gewoon hoog in de eucalyptussen.
We nemen de ferry terug. De campings de we checken zijn vol. We verlaten dit toeristische gebied en rijden naar Bairnsdale, een klein stadje aan de Highway, waar wel plek op een mooie camping is. Aan de overkant van de weg zit een Chinees restaurant. We besluiten om daar maar eens te gaan eten.

Aantal km's 173.....inclusief sightseeing Raymond Island.
Totaal hebben we nu precies 3000 km gereden. Iets meer dan gepland maar de afstanden zijn ook echt enorm! De benzine is gelukkig niet duur!

• 10 Januari 2016 - 10:25

Kris:

Gaaf die koala's, hihi. En toch nog gespot...