Dag 2: In Vancouver gebleven - Reisverslag uit Vancouver, Canada van ESTAFETTE - WaarBenJij.nu Dag 2: In Vancouver gebleven - Reisverslag uit Vancouver, Canada van ESTAFETTE - WaarBenJij.nu

Dag 2: In Vancouver gebleven

Door: Nancy

Blijf op de hoogte en volg ESTAFETTE

22 Juni 2008 | Canada, Vancouver

30 KM - 21 juli 2008

Om 6 uur ging de wekker. Nancy: “Jippie, het is 6 uur!” De anderen moesten lachen. We lagen al zo’n 12 uur op bed, ik wilde er uit. We gingen onze spullen weer inpakken en daarna naar beneden voor het ontbijt.
We gingen ontbijten in The Pantry. Niet zomaar een ontbijtje, een echt Canadees ontbijt. Spek, 2 gebakken eieren, toast met roomboter en Hashbrowns (soort aardappel reepjes). Heerlijk, maar wel een beetje veel.

Na het ontbijt hebben we onze koffers naar beneden gebracht. Om 8 uur werden we door een taxi opgehaald en naar het Camperverhuurbedrijf gebracht; Cruise Canada. Daar verliep alles vlotjes. Even wat formaliteiten met de papieren geregeld, filmpje gekeken over hoe alles in de camper functioneerde en nog even de camper gecheckt. We kregen uitgebreid uitleg over de stroomvoorziening, airco, gas, werking van ijskast en diepvries etc. Binnen een uur waren we vertrokken.

We zijn rechtstreeks met de camper naar een camping gereden. Gelukkig hadden we de TOMTOM van Ben en Gerda geleend. (Alvast bedankt!) Die bracht ons overal heen, echter het Engels van de lady-speaker is niet om aan te horen.... Op de camping snel ons campertje neergezet en direct voetbal (kwart finale) gaan kijken. Jammer maar we vlogen eruit!. Er zaten nog meer Hollanders in de TV-kamer.

Later in de middag zijn we met een Airtrain (soort Metro) naar Vancouver Centrum gegaan. Dit zijn onbemande treintjes. Daar hebben we, bij wat winkeltjes (Robson Street), een beetje rond gekeken en gegeten aan het water. Als voorgerecht kregen we een Dorito-Salade. Dat krijg je niet in Nederland. Lekker, maar wel apart. Prijzen variëren. Eten was iets goedkoop maar Yolande's wijn kostte $9 per glas. Mag ze niet meer. Later in de avond zijn we weer terug gesjokt naar het station en zijn we weer met de Airtrain terug naar onze camping. Daar als een blok in slaap gevallen, we waren dood op.
================================

• 23 Juni 2008 - 06:15

Jolanda:

nou nou, een hele belevens dus! Gelukkig zijn jullie goed aangekomen. Fijn hè die douane. Jammer voor Wim dat het geen dames zijn die mannen fouilleren, haha.

ennuh je mams mag van mij wel een wijntje hoor!

nog heel veel plezier en ik blijf lekker bijlezen,

groetjes Jolanda

• 23 Juni 2008 - 19:18

René En Anita:

Hele fijne vakantie.
    Leuk om mee te genieten!!

• 25 Juni 2008 - 07:26

Evianne:

He Nini en de rest :D

Fijne vakantie heah ;)

Xx Evianne

• 29 Juni 2008 - 19:07

Gerda & Ben:

Bij de Tomtom moet je de stem gewoon op nederlands laten staan.
    Daar spreekt ze precies hetzelfde als in Nederland.
    Leuk verslag en we houden jullie bij.
    groetjes Gerda.