Dag 3: Vancouver naar Harrison Hot Springs - Reisverslag uit Harrison Hot Springs, Canada van ESTAFETTE - WaarBenJij.nu Dag 3: Vancouver naar Harrison Hot Springs - Reisverslag uit Harrison Hot Springs, Canada van ESTAFETTE - WaarBenJij.nu

Dag 3: Vancouver naar Harrison Hot Springs

Door: Nancy

Blijf op de hoogte en volg ESTAFETTE

25 Juni 2008 | Canada, Harrison Hot Springs

177 KM - 22 juli 2008

In de ochtend hebben we lekker op ons gemakje op zijn Hollands ontbeten. Gewoon brood met worst. Na het ontbijt zijn we naar de Capilano Suspension Bridge gereden. Bij de ingang moesten we betalen. Eigenlijk vonden we het een beetje duur. $120,-. Dat is ongeveer 78 euro. Maar ja, we waren er helemaal naartoe gereden dus hebben we het toch maar gedaan.

We hebben wel een beetje gesmokkeld. Myrna 16 en Nancy 14 jaar. Ach moet kunnen. De Capilano Suspension Bridge is een hele lange brug waar je overheen kunt wandelen. Een wiebel brug. Deze brug is 450 feet lang, dat is dus 135 meter en hij hangt boven een kolkende rivier op een hoogte van 230 ft. Het was leuk en zeker de moeite waard om te bezoeken. Het was niet alleen een brug maar een heel park, heel mooi aangelegd. Aan het begin stonden totempalen, die zie je hier overal erg veel. Nadat je de brug over was gelopen kwamen we op een boomhutpad. De bomen waren met elkaar verbonden door kleine wiebel bruggetjes. Je kon een heel pad door de bomen volgen. Erg leuk.

Na dit uitstapje zijn we op zoek gegaan naar een supermarkt. We kwamen uit bij de Save On Goods. Een enorme supermarkt. Zo groot zie je ze echt niet in Nederland. Niet normaal. Zo zijn bijna alle supermarkten hier. Ook alles Big in die winkels. Wat ook nog bijzonder is, is dat hier bij de kassa gewoon 2 mensen staan, ipv 1. Een persoon om producten te scannen en een persoon om al je boodschappen in tasjes te pakken. Lekker makkelijk, je hoeft zelf alleen je boodschappen op de band te leggen, het inpakken doen zij.

Na de camper te hebben volgeladen zijn we nog een uurtje doorgereden. We zijn ergens op een afgelegen plekje gestopt. Als we daar omhoog zouden lopen moesten we de Braidel Falls tegen komen. Dit is een waterval van 40 meter hoog. Dus dat deden we maar. We kwamen wel water tegen, maar geen waterval. We bleven maar omhoog lopen, maar na 45 min lopen gaven we het op. Geen waterval gevonden. Later kwamen we andere wandelaars tegen die vertelden dat we verkeerd zaten. We moesten het pad ervoor hebben. Helaas.
Na deze mislukte wandeling zijn we maar een camping gaan zoeken. We kwamen op een hele kleine camping (27 plaatsen) terecht in Harisson Hot Springs. Hier zijn warm water bronnen. Het water komt met 100 graden de grond uit. Het water wordt daarna naar 5 zwembaden van hotels en 1 Public Swimmingpool vervoerd.
================================