Dag 4: Harrison Hot Spring - Spences Bridge - Reisverslag uit Spences Bridge, Canada van ESTAFETTE - WaarBenJij.nu Dag 4: Harrison Hot Spring - Spences Bridge - Reisverslag uit Spences Bridge, Canada van ESTAFETTE - WaarBenJij.nu

Dag 4: Harrison Hot Spring - Spences Bridge

Door: Yolande

Blijf op de hoogte en volg ESTAFETTE

25 Juni 2008 | Canada, Spences Bridge

208 KM -23 juli 2008

Omdat we pal naast het Hot Spring zwembad stonden begonnen Myrna, Nancy en Yolande met een plons in het bronwater met een temperatuur van 38 graden. Voornamelijk ouderen dobberden eeen beetje in het rond. Yolande kwam in gesprek met een aardige Zwitserse restauranthouder die al bijna 30 jaar in Canada is. Hij woont een paar km verderop en vertelde dat hij ooit een beer in zijn huis tegenkwam!! Oppassen hoor, zei hij. Ze kunnen echt erg hard lopen en zwemmen.

Na een douche en kort wandelingetje langs het meer was het tijd om te vertrekken. Wim had in alle rust (eindelijk even zonder zijn 3 vrouwen) de douche in de camper uitgetest. Als je de deur van de badkamer open zet richting voorkant van de camper ontstaat heel handig een badkamer met doucheruimte. Het water was lekker warm en de druk was ook prima. Tijd voor vertrek.
Vanuit Harrison Hot Springs gaf de TOMTOM een toeristische route aan die een stukje langs het meer liep en dan naar een Provinciaal park. Vervolgens zouden we in Yale uitkomen. Na een tijdje rijden kwamen we op een onverharde weg…. maar de TOMTOM bleef zeggen….. rechtdoor….rechtdoor. Dus wij maar verder hobbelen. Uiteindelijk kwamen we op een camping aan een ander meer.. waarbij de wegen ophielden te bestaan. Helaas moesten we gewoon weer helemaal terug naar ons vertrekpunt Harrison Hot Springs. Leve de TOMTOM!!! Later zou blijken dat hij wel vaker wartaal gaat praten. Desondanks zijn we blij met hem. Er zit immers ook gewoon een uitknop op!

Uiteindelijk vinden we de goede weg en gaan richting Hope – Cache Creek via Highway 1. Deze weg hebben de Van der Kraatsjes ons aangeraden en zij kunnen het weten! Onderweg bij de camper geluncht en doorgereden naar Hell’s Gate, het smalste stukje van de Fraser River in de Fraser Canyon. We staan hoog boven de rivier en gaan met een kabelbaan naar beneden. Vandaar uit lopen we via weer een “suspension bridge” over de kolkende massa naar de overkant. Het uitzicht door de roosters naar beneden is fraai. De omgeving ziet er echt mooi uit, maar het geheel is toeristisch wel behoorlijk uitgebuit. Desondanks genieten we en trakteren ons op een ijsje. Doe maar een bolletje…. Wouw dat is zo groot dat we het maar amper opkrijgen.

We rijden verder door en willen eigenlijk in Lytton overnachten. Geen supercamping dus we rijden verder over Highway 1 nog steeds langs de Fraser River. De Highway gaat vervolgens aan de andere kant van de rivier verder. Wij zien dat wat laat en nemen een veel te smalle kleine oude brug, waar die joekel van een camper overheen moet. Dat is geen gezicht. Direct na de brug zien we een hele leuke kleine camping aan het water. We stoppen en installeren ons. Wim komt daarna als een gek de caravan in omdat hij kapot wordt gestoken door de muggen. Uiteindelijk valt het erg mee. Op een houten vlonder staat een heerlijk schommelbank en daar kun je wel zitten, zonder al dat kriebelende ongedierte.

Myrna en Nancy hebben heerlijk spaghetti gekookt, een spelletje hoefijzer gooien gedaan en verder lekker lui geweest. We hadden inmiddels wel door dat aan beide zijden van de rivier een spoorweg lag waar heel veel en hele lange goederentreinen over heen reden. Wat we nog niet wisten is dat aan beide zijden van de rivier precies ter hoogte van onze camping ook de rangeerterreinen lagen. Lekker slapen???? Of niet….
================================