Dag 7: Salmon Arm-Clearwater–Buffalo Range - Reisverslag uit Clearwater, Canada van ESTAFETTE - WaarBenJij.nu Dag 7: Salmon Arm-Clearwater–Buffalo Range - Reisverslag uit Clearwater, Canada van ESTAFETTE - WaarBenJij.nu

Dag 7: Salmon Arm-Clearwater–Buffalo Range

Door: Yolande

Blijf op de hoogte en volg ESTAFETTE

27 Juni 2008 | Canada, Clearwater

279 KM - 26 juni 2008

Vandaag gaan de wegen zich splitsen. Myrna blijft een paar dagen bij de Vanderkraatsjes en Wim, Yolande en Nancy willen een route van een aantal dagen rijden door de wat ruigere gebieden. Myrna en Mariska gaan in het lange weekend van de 1st of July naar Vancouver, Paardenraces samen met het vriendje van Mariska bekijken, een huisje voor Mariska checken en de boel een beetje op stelten zetten, vermoeden wij. Mariska moet vrijdag nog wel werken. Myrna is die dag heerlijk lui en vertoeft in de zon in de tuin bij the Ninth Hole. Het voornemen om met Rene mee een dagje op pad te gaan slaat ze toch maar af. Myrna gaat zich best wel amuseren, denken wij.
Voor het echte vertrek wordt de site helemaal bijgewerkt en ontbijten we weer lekker met z’n allen op het balkon. Daarna bekijken we de zes fraaie kamers in de B&B en maken we nog wat foto’s rondom het huis.

De drie Verschurentjes zijn klaar voor vertrek en rijden terug richting Kamloops. Omdat we een aantal dagen door dunbevolkte gebieden gaan rijden, wordt ons aangeraden de ijskast en diepvries flink vol te stoppen. We plunderen dus maar weer de supermarkt en gooien de benzinetank vol (ruim 140 liter kan erbij). Als we Kamloops willen verlaten moeten we even geduld hebben. De spoorweg is dicht en eerst moet het treintje (met zo’n 100 wagons...) passeren. We verlaten Highway 1 en gaan via Highway 5 verder richting Clearwater. Het landschap verandert snel. We verlaten het droge gebied en komen in een mooie groene en bosrijke omgeving.

Als we het eerste hert langs de weg zien lopen ligt Nancy heerlijk achterin op ons bedje te knorren. Jammer ze heeft het eerste dier langs de kant dus al gemist. We volgen de Thompson River en komen aan in Wells Gray Provincial Park. Na een bezoek aan het informatiecentrum rijden we naar Spahats Falls. We kijken vanaf boven hoe het water 70 meter naar beneden klettert. Tevens hebben we een grandioos blik over een deel van Clearwater River. We vervolgen onze weg en stoppen, op aanraden van Rene, bij de Buffalo Range. Er staat een flinke groep buffels met een stuk of vier jonge beesten. Naast de buffels is de RV campground. We vinden het een fraaie spot dus besluiten te blijven. We kiezen een van de 20 plekken en maken voordat we een kampplek kiezen nog even de vuil water tanks leeg.
Na een wijntje en biertje eten we heerlijk buiten en dan gaan Wim en Nancy op jacht naar hout. Het vuur wordt aangestoken. Er liggen speciaal oude velgen bij de kampeerplek. Lekker vuurtje stoken dus. Al het afval wordt opgebrand. Zo daar zijn we ook weer van af. Om half elf wordt het langzaam donker en gaan we slapen.
================================

• 27 Juni 2008 - 20:48

Ans Kleipas:

hallo luitjes.
    leuk om elke dag weer die verhalen te lezen dit wordt n reis om nooit meer te vergeten.Denk als jullie terug zijn dat je nog wel een paar dagen moet bijkomen.ben benieuwd naar het aantal gereden km,en foto,s Veel plezier
    gr van de kleipasjes

• 28 Juni 2008 - 08:58

Rhmvandenheuvel@zonn:

Hallo allemaal,
    We hebben net op jullie site zitten kijken, en vinden het fijn wat van jullie gehoord te hebben en gezien!!
    Nog een hele prettige vakantie en we kijken snel nog een keer wat jullie allemaal beleven!!
    Hier is alles goed en gezellig.
    Groetjes mama, ze is blij dat ze jullie bereiken kan via Hetty.
    PS ik heb mijn mail adres hier boven gezet, mochten jullie reageren dan kan ik het weer naar de Eik sturen zodat oma het kan bekijken en lezen, genieten he daar!!
    Groet Hetty vd Heuvel.

• 29 Juni 2008 - 10:43

Jos En Elly:

Hallo Verschurentjes,
    Wat leuk om jullie belevenissen te volgen! Het moet wel een klus zijn om deze site zo goed bij te houden. Knap dat het jullie zo goed lukt! Wij blijven jullie volgen vanuit een klein Nederland, waar het weer best goed is. We kijken weer uit naar jullie volgende bericht. Blijf volop genieten!
    Groeten van Jos en Elly