Dag 6: Salmon Arm - Reisverslag uit Spences Bridge, Canada van ESTAFETTE - WaarBenJij.nu Dag 6: Salmon Arm - Reisverslag uit Spences Bridge, Canada van ESTAFETTE - WaarBenJij.nu

Dag 6: Salmon Arm

Door: Yolande

Blijf op de hoogte en volg ESTAFETTE

26 Juni 2008 | Canada, Spences Bridge

In Dodge Van van de Vanderkraatjes - circa 80 KM - 25 juni 2008

Als we net de koffie klaar hebben horen we Rene roepen. Hij heeft wafels klaar en vraagt of wij die ook lusten. Uiteraard willen we graag meegenieten van een Canadees ontbijt wat ze elke dag voor de gasten maken. Dus snel daarna zitten we heerlijk buiten op het terras te ontbijten met wafels met slagroom en vers fruit. We nemen een douche en maken ons klaar om een dagje in de buurt te toeren. Op dat moment staat er al koffie met heerlijk vers gebakken vruchtentaart voor ons klaar. Tja, met de kilo’s komt het niet goed in deze vakantie.

We laten de camper staan en gaan met de Dodge Van van de Vanderkraatjes op pad, nadat Wim Mariska alvast naar haar werk heeft gebracht. Wij halen haar aan het einde van de dag weer op. We rijden met z’n vieren naar Heralds’s Provincial Park een stuk verderop aan het meer. We stappen uit en lopen richting de Margaret Falls, een waterval in een mooi bosrijk gebied. Net als we om het hoekje aankomen, horen we Nancy roepen….. Oh kijk hier eens. In de modder staan verse afdrukken van grote en kleine berenpoten. Ze zitten dus dichtbij. Myrna stelt voor om terug te gaan, maar dat is natuurlijk onzin. We genieten van de waterval en verplaatsen de Van naar een park aan het meer.

Na een tijdje beginnen de magen te knorren en rijden we terug naar Salmon Arm. Bij de Subway laten we 4 broodjes smeren en we wandelen nog wat rond om onze tijd vol te maken. De winkels sluiten om 17.30 uur en het geheel is niet super boeiend. Nadat we de tank van de Van weer een beetje hebben bijgevuld halen we Mariska op. We drinken met Joke en Rene een borrel in de tuin en eten met zijn allen boven op het terras. De BBQ gaat weer aan. Dan is het hoogste tijd om de site eens even bij te werken. We lopen immers al bijna 4 dagen achter. Nancy en Yolande maken de tekst en fotobestanden tot en met dag 4 in orde en plaatsen ze op de site. Na nog een biertje is het bedtijd. Yolande schrijft nog snel verder aan het verslag want we willen alles bijgewerkt hebben als we morgenochtend gaan vertrekken.
================================

• 26 Juni 2008 - 18:04

Remco:

dan tog maar een reactie :P
    Leuk om te leze dat goed gaat ,
    enne volgens mij zal wel meevalle met die kilootjes aangezien ik opmaak dat jullie al aardig wat gelope hebbe

groetjes remco

en nog fijne vakantie verder

• 27 Juni 2008 - 10:03

Paul En Conny:

Nou luitjes,

Zo te zien hebben jullie het prima naar de zin.

Groetjes PCTV