Dag 21: Hedley – Parksville op Vancouver Island - Reisverslag uit Parksville, Canada van ESTAFETTE - WaarBenJij.nu Dag 21: Hedley – Parksville op Vancouver Island - Reisverslag uit Parksville, Canada van ESTAFETTE - WaarBenJij.nu

Dag 21: Hedley – Parksville op Vancouver Island

Door: Yolande en Nancy

Blijf op de hoogte en volg ESTAFETTE

16 Juli 2008 | Canada, Parksville

384 KM - 10 juli 2008

Om 9 uur vertrekken we zonder ontbijt. We gaan eerst een stuk rijden omdat we om 17.45 uur de ferry boot hebben geboekt van Tsawwassen naar Nanaimo op Vancouver Island. Dat is nog ruim 300 km rijden. Om half elf vinden we een tafeltje aan een rivier in Maning Provincial Park. Yep lekker buiten ontbijten. Het plekje is mooi maar de wind veel te hard en best fris, dus alles waait weg. We vervolgen de weg en stoppen bij een beaver-trail. We maken een wandeling van wel 10 minuten en zien een moerasachtig gebied waar waarschijnlijk geen enkele bever meer woont. Dit wandelingetje behoort echt tot onze niet-hoogtepunten van deze reis. We vervolgen de weg en stoppen een stuk voor Hope. We zien daar een enorme berg die kaal is. Het blijkt het gevolg van een aardbeving rond 1965 te zijn. In het dal komt een berg stenen terecht met een hoogte van maar liefst 70 meter steen. In een aantal langs de weg geparkeerde auto’s komen een aantal mensen om die zelfs nooit meer zijn teruggevonden.

We vervolgen de Highway en komen in de buurt van de buitensteden van Vancouver. De TOMTOM doet in deze gebieden prima zijn werk en tussen de drukte door rijden we naar Tsawwassen, het vertrekpunt van de ferry. Het is kwart voor drie als we nog een paar km moeten rijden. Yolande kijkt in het ferry boekje en ziet dat er ook nog een ferry om 15.15 uur gaat. Zouden we dat nog kunnen halen? We komen bij de terminal en zien daar rijen vol staan met auto’s, campers en vrachtwagens. De dame aan de balie is erg vriendelijk en ziet dat wij een reservering hebben voor 17.45 uur. Als jullie geluk hebben kun je nog met de boot van 15.15 uur mee. We betalen snel en gaan in Lane 26 staan. De rij met vrachtwagens en campers.
Dan beginnen ze met inladen en in 10 minuten rijdt de hele boot vol. Wij moeten wachten…. maar als een na laatste grote voertuig kunnen we nog precies mee. Na een paar minuten vaart de boot al weg. Wouw dat gaat hier allemaal super georganiseerd. Daar kunnen ze bij de Griekse ferry’s nog wat van leren!

We nemen onze lunch mee naar het bovendek en eten daar in de zon, maar met heel veel wind. Op het voordek kun je amper rechtop staan. Het is een fraaie tocht en na 2 uur zijn we bij Nanaimo op Vancouver Island. Deze boten hebben echt wel een flinke capaciteit maar het uitrijden gaat super snel. Er ontstaan bijna files door de drukte. We rijden naar het noorden en willen stoppen bij Parksville. We arriveren na zessen bij een camping die Nancy had uitgezocht. Het is een soort vreselijke slecht nagebouwd kasteel…… dus snel wegwezen. Een stuk terug hebben we wel een camping gezien en we pikken daar het laatste vrije plaatsje. We lopen nog even langs zee, maar dat nodigt niet uit tot zwemmen. Donkere grijze stranden die vol liggen met afval.
================================