Dag 20: Salmon Arm – Hedley - Reisverslag uit Ottawa, Canada van ESTAFETTE - WaarBenJij.nu Dag 20: Salmon Arm – Hedley - Reisverslag uit Ottawa, Canada van ESTAFETTE - WaarBenJij.nu

Dag 20: Salmon Arm – Hedley

Door: Yolande en Nancy

Blijf op de hoogte en volg ESTAFETTE

13 Juli 2008 | Canada, Ottawa

265 KM - 9 juli 2008

Het wordt langzaam tijd om afscheid te nemen van de Vanderkraatsjes die ons erg gastvrij hebben ontvangen. Myrna heeft “The Inn at the Ninth Hole” zo’n dag of elf als uitvalsbasis gebruikt en zich daar opperbest vermaakt. Wij kunnen iedereen, en zeker de golfliefhebbers onder onze lezers, een verblijf van een aantal dagen in een van de kamers of appartementen van harte aanbevelen. Prachtige omgeving, veel golfcourses, heerlijk rustig en elke dag een super ontbijt.
We ruilen nog wat cadeautjes uit, drinken op ons gemakje koffie met Rene.

Joke is er niet. Zij is met Sabrina mee naar het ziekenhuis die vandaag gaat bevallen. Het zal nog een aantal dagen duren voordat we op Internet lezen dat Brooklyn Elise kort na ons vertrek geboren is. Gefeliciteerd Sabrina, Jamie, Rene, Joke en Mariska!!

We rijden nog even naar het dorp om afscheid te nemen van Mariska. Zij is al bijtijds gaan werken in de Hollandse slager.

De laatste week van onze vakantie willen we doorbrengen op Vancouver Island. Met veel moeite heeft Yolande via Internet een ferry overtocht kunnen boeken voor donderdag (morgen dus) 17.45 uur. We moeten voor die tijd nog wel 600 km afleggen. Om 12.30 uur vertrekken we uiteindelijk en rijden dan via Vernon (hier woont Sabrina), Kalowna langs het Okanagan Lake naar de omgeving van de Okanagan Valley. Een echt wijn en fruitgebied. Bij Pentincton is het behoorlijk toeristisch en zien we heel veel jeugd op grote zwembanden de rivier afdobberen. De temperatuur is inmiddels gestegen naar ruim 30 graden.

Vervolgens rijden we een woestijngebied binnen; de Okanagan Range. De temperatuur loopt nog verder op. Bij een hele oude benzinepomp vertelt de kassier dat het hier meestal nog 10 graden warmer is; ruim 40 graden dus. In de winter wordt het niet kouder dan 23 graden!!!. Het is duidelijk te zien aan de omgeving, alles is dor en droog. We zitten gewoon in de woestijn. Alleen waar de watersproeiers staan is het mooi groen. We passeren nog een Indianenreservaat. We houden het om 7 uur voor gezien en stoppen op de kleine camping Riverhaven in Hedley. Hier staan we gewoon voor nog geen $ 30,- op alle voorzieningen aangesloten. Het is al met al een mooie en vooral heel afwisselende route. Uiteraard aangeraden door de Vanderkraatsjes. Toch wel handig als je bij zo’n reis informatie krijgt van iemand die in het land woont. Bedankt!
================================

• 15 Juli 2008 - 19:09

Rob En Wilma:

Hè hè, eindelijk gevonden, ja je moet er maar op komen
    "estafette.waarbenjij.nu"

Mooie foto's en spannende verhalen.

Geniet er nog maar van !!