Effe km's maken om in Sydney te komen! - Reisverslag uit Karuah, Australië van ESTAFETTE - WaarBenJij.nu Effe km's maken om in Sydney te komen! - Reisverslag uit Karuah, Australië van ESTAFETTE - WaarBenJij.nu

Effe km's maken om in Sydney te komen!

29 December 2015 | Australië, Karuah

Lekker weer als we wakker worden maar eenmaal op pad begint het te regenen en flink te waaien. Het weer lijkt een beetje op de Nederlandse zomers maar wel een graadje of 8 warmer. We bezoeken als eerste het Koala Hospital. Hier worden zieke koala's opgevangen en verzorgd. Er wonen er een stuk of 15. Erg leuk en goed werk wat ze hier doen. We bekijken een naast gelegen echt oud Australische huis, het Roto house van de Flynn Familie, en krijgen uitleg van een hele enthousiaste vrijwilligster. We gaan verder richting het zuiden en stoppen bij een vuurtoren, shit....het waait hier wel erg hard. Op naar Lake Cathie. Vervolgens rijden we langs een grote en mooie baai met heel veel mangroves. We stoppen bij een kringloopwinkel. Tjee wat een zooitje verkopen ze daar tegen absurd hoge prijzen. De zon staat weer hoog aan de hemel en wij rijden verder. We besluiten om een stuk via de Pacific Highway te rijden, zodat we wat km's maken. Langs de kustwegen is het erg mooi, maar dat gaat allemaal wel erg langzaam! We willen morgen door naar Sydney om de drukte op oudejaarsdag een beetje te vermijden. We stoppen zo'n 100 km verder bij Karuah. Daar is een camping, echter Wim vindt het er niet heel mooi en gezellig. Ik geef hem gelijk dus we gaan op zoek naar een andere camping. Wikicamps, onze prima app om campings te zoeken brengt ons naar een pub. Daar is helemaal geen camping. Ook de volgende "camping" die Wikicamps ons adviseert is geen camping. Wim heeft een andere oplossing....Mount Vincent. Helaas weer pech, want de weg is afgesloten. Dan zien we een aantal wildkampeerders bij een benzinepomp en overwegen om daar maar bij te gaan staan. Er ligt te veel zwerfvuil dus dat wordt hem ook niet. Uiteindelijk zien we iets in een Nationaal Park. We rijden naar boven, de weg wordt steeds slechter......en weer komt er niets. Echter 2 mannen bevestigen dat er wel iets is. Wij rijden door en ja wel.....een mini plekje met een paar bbq's, 5 kampeerders en een wc-hok verschijnt. Jippie....het is inmiddels 19.15 dus we zijn echt heel blij dat we een plekje hebben. Binnen 5 minuten zien we de eerste Wallibi's al voorbij springen. Heerlijke verse schnitzels belanden in de pan. We vrezen voor muggen maar die komen niet. Heerlijk het is hier pas om 20.30 donker.

• 04 Januari 2016 - 17:33

Kris:

toch weer een camping gevonden!!! het lukt natuurlijk altijd,.. Het blijft een avontuur natuurlijk, hihi. Weer bijzondere dingen mee gemaakt...