Op weg naar de Blue Mountains - Reisverslag uit Katoomba, Australië van ESTAFETTE - WaarBenJij.nu Op weg naar de Blue Mountains - Reisverslag uit Katoomba, Australië van ESTAFETTE - WaarBenJij.nu

Op weg naar de Blue Mountains

Blijf op de hoogte en volg ESTAFETTE

02 Januari 2016 | Australië, Katoomba

Na een plons en ontbijt ruimen we al onze spullen op in de tuin en vertrekken richting de Blue Mountains. Omdat we al aan de westkant van Sydney zitten zijn we snel in de buurt. We bereiken via Springwood de 1e bestemming, Wentworth Falls. Een wandeling langs een te kleine waterval en dan rijden we richting Leura. Een echt toeristisch dorp midden in de Blue Mountains. We pauzeren en denken even snel de gekochte Simkaart te installeren zodat het uploaden van de verhaaltjes beter gaat. Helaas, we krijgen de login niet voor elkaar.....paspoortnummers, visa.....pffffff en dat allemaal voor een simkaart met $30,-- te goed!!! We laten het maar zitten.
Daarna arriveren we in Katoomba.....we zijn gewaarschuwd.....het is een echte toeristenspot. Het lukt ons om een p-plaats te vinden en vol goede moed gaan we op pad naar de three sisters.....de hoofdattractie van dit gebied. Er staan 3 prachtige rotsen.....waarvan de aboriginals menen dat het 3 omgetoverde zussen zijn! We genieten van een mooi uitzicht heel hoog over het gebied. De eucalyptus, die hier volop groeit, zorgt voor de blauwe gloed over de bergen....vandaar de naam Blue Mountains. Er is een afdaling van 800 treden naar beneden (Giant Stairway) en dat lijkt ons wel wat. Helaas moet je dan eerst een paar honderd toeristen, die voor een speciaal uitzichtpunt staan te wachten, passeren......maar dat lukt ons niet. Een beetje teleurgesteld gaan we terug en besluiten .....lekker verder te rijden.....zodat we uit de toeristenmassa komen. Het blijkt een heel wijs besluit. We stoppen 10 minuten later bij een uitzichtpunt wat we gewoon helemaal voor ons zelf hebben. Wouw....een fantastisch uitzicht en dus een super kans om wat foto's te maken en te filmen.
We hebben onze camper gehuurd via een Nederlandse Richard. Hij heeft ook ons wat adviezen gegeven en meldde al direct....niet naar Katoomba te gaan maar naar het minder toeristische Blackheath. Een goed advies wat ons ook de weg wijst naar een leuke gratis camping in de Megalong Valley...Old Ford Reserve.
Ziet er echt leuk uit....we zijn bijtijds....ja ja om 16.00 uur al, dus we kiezen een mooi plekje bij een beek. Zo langzamerhand druppelen alle kampeerders binnen; wandelaars met rugzakken, 4W Drives, Campers....echt van alles door elkaar. Er is volop ruimte om kampvuurtjes te maken, dus hout sprokkelen is de 1e activiteit. Daarna is het leven op deze camping echt een schouwspel. Terwijl de ene persoon in het bos zoekt naar hout, jat de andere persoon het door de zoekende persoon al eerder bij elkaar gesprokkelde hout gewoon weg! Hup in zijn eigen kampvuur..... We installeren onze BBQ om ons maaltje op te bakken en gebruiken de kooltjes vervolgens voor ons kampvuur. Oh Oh...... Leon zou gesmuld hebben van dit tafereel!!!! Pyromaan Wim kan er overigens ook wat van!!!!
Aantal km's: 123