Van de Blue Mountains terug naar Sydney - Reisverslag uit Sydney, Australië van ESTAFETTE - WaarBenJij.nu Van de Blue Mountains terug naar Sydney - Reisverslag uit Sydney, Australië van ESTAFETTE - WaarBenJij.nu

Van de Blue Mountains terug naar Sydney

Blijf op de hoogte en volg ESTAFETTE

03 Januari 2016 | Australië, Sydney

Het kamperen in Nationale Parken (NP) is echt erg leuk. Mooi groen, lekker rustig en allemaal sportieve mensen in de buurt. WC's zijn er meestal wel, douches vaak niet, soms moet je betalen maar soms zijn deze campings ook gratis.
Het is bewolkt, dus we rijden verder op de route van de Blue Mountains Highway. Dan komt de regen die ook verwacht werd. Goed dat we gisteren alle hoogtepunten bekeken hebben!
We stoppen als het weer droog is bij een bijzondere Botanische tuin. Zier er echt mooi uit, maar als we 5 minuutjes rondwandelen concluderen we dat we toch echt liever in de ruige natuur wandelen dan in dit soort aangelegde tuinen. We rijden dus snel verder en verlaten de Blue Mountains. We rijden door een erg mooi en bergachtige gebied met allerlei leuke dorpjes en stoppen in Richmond. Ik zie een mooi cricketveld en op een podium staan allemaal mensen in uniform. We denken dat ze gaan spelen dus stoppen en drinken koffie. Uiteindelijk blijkt het een christelijk of gospelkoor te zijn. Twee mannetjes krijgen ons in het vizier en wandelen langs, om ons van God's leer te overtuigen! We rijden toch maar door..... over de autobaan naar Sydney stad. Het is zondag dus we gokken erop dat het niet al te druk is en dat we gratis of voor een weekendtarief kunnen parkeren.
Ik vind het vooral leuk omdat we over de Sydney Harbour Bridge moeten rijden om de stad in te komen en verheug mij daar echt op. Als we bij Sydney komen begint het weer te regenen.....en als we over de Sydney Harbour Bridge rijden komt het werkelijk met bakken naar beneden! Wat een pech..... We rijden de stad in en na een kwartiertje zoeken lukt het ons om een paar km vanuit het centrum een gratis parkeerplaats te vinden. Het was even droog maar dan gaan de luiken van de hemel weer open.....en is er maar een optie.......een uurtje lezen in de camper! Dan wordt het weer droog, begint het zonnetje weer te schijnen en is de temperatuur al snel weer boven de 20 graden.
We lopen naar de Harbour Bridge want ik wil graag de trappen op lopen in de pylon/pilaar die aan de zuidzijde staat. Als we toegangskaartjes kopen wordt ons weer het ....seniorentarief....berekend! Vind ik dat nu leuk of niet? Vanaf de bovenkant van de pylon hebben we een mooi zicht op de brug, en kunnen goed zoen dat er heel veel mensen in kleine groepjes onder begeleiding van een gids over de brugbogen lopen. Het is een hele populaire activiteit voor toeristen... We genieten van ons uitzicht en van de mooie tentoonstelling en film over de bouw van de brug, die in de pylon is opgesteld.
Als we naar beneden wandelen komen we bij The Rocks, een oud, leuk maar wel behoorlijk toeristisch deel van de stad. We hebben zin in een pizza en komen een klein schattig echt Italiaans restaurant tegen. Er is precies nog een tafel voor 2 en we eten er echt heerlijk. Als we goed kijken hangen er aan de muur allemaal foto's en handtekeningen van bekende mensen die hier gegeten hebben! Terwijl wij lekker zitten, wordt de rij bij de deur steeds langer en langer..... dit is echt een heel bijzonder en populair restaurantje met de naam Zia Pina.
We wandelen verder langs Circular Quay (waar alle ferry's vertrekken), het Opera House wat 34 jaar geleden echt veel witter was, de Botanische tuin, China Town en Darling Harbour (een leuk en modern uitgaanscentrum op de plaats van het vroegere haven- en industriegebied). Als we bij de camper komen hebben we zeker 15 wandelkilometers in onze benen zitten. We vinden dat we genoeg van Sydney gezien hebben. We rijden via een bijna uitgestorven autobaan om 22.30 uur terug naar het huis van Sacha & Fran zodat we daar nog een nachtje op de oprit kunnen overnachten.

Aantal km's via Sydney Citycenter: 169