Dag 24: Tofino - Reisverslag uit Tofino, Canada van ESTAFETTE - WaarBenJij.nu Dag 24: Tofino - Reisverslag uit Tofino, Canada van ESTAFETTE - WaarBenJij.nu

Dag 24: Tofino

Door: Yolande en Nancy

Blijf op de hoogte en volg ESTAFETTE

16 Juli 2008 | Canada, Tofino

10 KM - 14 juli 2008

Luie ochtend op de camping. Helaas is het mistig, maar als we in de middag op berenjacht gaan, staat de zon weer hoog aan de hemel. We verzamelen bij hetzelfde bedrijf en vermommen onszelf wederom als maanmannetjes in de bekende rode pakken. Eerst filmpje kijken en dan gaan we met Alex naar de Zodiac, uiteraard weer met 2 x 200 pk. We hebben weer geluk en weten weer de vier stoeltjes voorin te bemachtigen. Daarna scheuren we weg en Alex vindt het best leuk om wat extra bochten te draaien. We varen nu niet naar zee maar tussen de eilanden door naar de binnenwateren. Het is eb dus dat betekent dat de beren aan de waterkant zouden kunnen gaan zoeken naar eiwitrijk voedsel. Gisteren kwamen ze een moeder met pub tegen en nog 3 losse beren.

Het varen in deze boten met een heerlijk zonnetje erbij is echt een feestje. Na een half uur komen we bij de eerste spotplek maar helaas geen beer te zien. Yolande spot met haar verrekijker gelukkig wel de eerste Bald Eagle (Amerikaanse zeearend). In totaal zien we er deze rit vijf waaronder een jonge vogel op een nest.

We varen verder naar de volgend spotplaats en er staat inderdaad een beer aan de kant. Helaas loopt deze al snel het bos in, omdat er meer boten komen aanvaren. We varen verder, zoeken, zien niets, varen weer verder, zien weer niets en zo herhaald zich dit ritueel nog een aantal keer. Als we bijna aan de terugweg beginnen, spot Yolande tot vreugde van passagiers en captain van de boot met haar verrekijker nog een fraaie beer aan de kant. We blijven op gepaste afstand, dus van heel dichtbij zien we hem niet. We varen terug en genieten zeker van het uitzicht tijdens deze tocht. Alleen het aantal beren wat we zien, is natuurlijk uiterst teleurstellend. Wij kunnen veel beter beren spotten vanuit de camper, realiseren we ons.

Op de camping stoken we weer een flink vuur waarop we lekker koken, Yolande geniet nog van een avondwandeling over het strand naar een andere camping waar je met een RV (camper) prachtig bij het strand kunt staan. We besluiten met een potje jokeren.
================================

• 16 Juli 2008 - 16:35

Remco:

Leuk die tours jmmr van beren tour dat jullie zo weinig beren zage

groetjes Remco