Luie dag in Pakse - Reisverslag uit Ban Pôtak, Laos van ESTAFETTE - WaarBenJij.nu Luie dag in Pakse - Reisverslag uit Ban Pôtak, Laos van ESTAFETTE - WaarBenJij.nu

Luie dag in Pakse

12 Januari 2015 | Laos, Ban Pôtak

We ontbijten in het hotel met toast, eieren, allerlei warme gerechten en fruit. Prima vinden wij! De recensies deden iets anders vermoeden....
Wouw de zon schijnt al vroeg....dus dat wordt een warme dag. We wandelen naar een klein reisbureau en regelen onze tracking voor morgen en overmorgen. Twee dagen wandelen en overnachten bij de locals onder leiding van onze eigen gids.

Pakse is een rustig stadje. Leuk voor een of twee dagen maar dan heb je het wel gehad. We bezoeken een pagoda, een katholieke kerk met echt kerststal en Kris gaat naar een locale markt. Wim, Yolande en Herman genieten bij het hotel van de zon en een luie middag.

Tijd voor een massage dachten we zo! We vinden via de Lonely planet een goed adres. Met z'n vieren worden we op de 2e etage ondergebracht in een kleine ruimte, waar we door 3 (hele kleine) vrouwtjes en een man gemasseerd worden. Voor Herman was dit de 1e keer, en hij weet nog steeds niet of hij het nu wel of niet leuk/lekker vindt.....

Na een lekker maaltijd gaan we bijtijds naar het hotel. Morgen staan de wekkers vroeg.....en we moeten even heel selectief bepalen wat we voor 2 dagen meenemen in onze dagrugzak!

Voorlopig dus even geen reisverslagen..... We gaan off-line

• 12 Januari 2015 - 19:26

Jolanda:

Hoi luitjes,

Spannend zo'n tracking.......geniet ervan!!

Groetjes,
    Jolanda

• 12 Januari 2015 - 22:35

Toos:

Lieve Kris enhermanJolanda en Wim
    Weer en stapje verder op jullie reis.Heerlijk te lezen hoe het gaat.
    Was het marktjes leuk of alleen eten ook mooi.kon het zelf goed hè.Hier 10 graden veel wind en regen.Mooi om thuis te rommelen.en wat kasten te ordenen.Leifs Mama.

• 13 Januari 2015 - 10:41

Marion:

Hallo allemaal,

Jullie zitten lekker op terrasjes en wij zitten in de rommel. Eerst de verwarmingsketel vernieuwd en dat was een hele toestand. Nu is de aannemer bezig het plafond uit onze slaapkamer te slopen omdat we last van schimmel hebben. Herrie, stof... maar het moet gebeuren. Zou ook liever in een leuk restaurantje in Laos zitten. Maar het is jullie gegund.

Kus van je zus

• 13 Januari 2015 - 11:51

Anita:

Jullie denken zeker: Ze is ons vergeten.

Nee hoor, alleen vanmorgen een vergadering om half 8.

Jullie rustig zo te lezen en Herman, ik snap dat je twijfelt.
    heb ook liever massage van Leon .
    Ben wel heel benieuwd naar 2 dagen inheems.
    Jammer dat jullie even de lucht uit gaan.
    Iedere ochtend lekker de dag beginnen met jullie stukje. Zo gezellig.

Ga rustig wachten op contact.
    Knuf.

• 14 Januari 2015 - 13:10

Conny:

Hoi allemaal,
    Het is weer een mooie en spannende reis, leuk om de verhalen van jullie belevenissen te lezen!
    Geniet van de tracking en ik lees over een paar dagen graag hoe dat is geweest.
    Groetjes
    Conny

• 14 Januari 2015 - 23:54

Lilian:

Hey lieve Yolan Wim Kris en Herman.
    Heb inmiddels al jullie reisverslagen gelezen tot nu toe.
    Heel bijzonder, klinkt als een totaal andere wereld.
    Fijn dat jullie nu mooi weer hebben en een luie dag hebben ingelast!
    Meer mijn ding, dan al dat gewandel.....maar wil je wat zien en beleven tussen de locals dan is dit de beste manier!
    Op naar de tracking....gaan het weer lezen.
    Geniet van deze beleving en van de gezelligheid met elkaar.
    johan zal later al jullie verslagen lezen....erg druk bezig, moet volgende week worden ingediend.
    Ook spannend!
    Zorg goed voor jullie zelf! Maak foto s and have fun!
    Xx Lilian xx

• 02 Februari 2015 - 15:47

Sander:

Leuk om te lezen over mijn voormalige woonplaats Pakse :-) In het uiterste zuiden van Laos zijn wat projecten in samenwerking tussen Nederlanders en Vlamingen enerzijds en Laotianen anderzijds. Misschien leuk om eens over te lezen: www.helplaos.nl