Barracuda's, haaien, triggervissen....... - Reisverslag uit Cairns, Australië van ESTAFETTE - WaarBenJij.nu Barracuda's, haaien, triggervissen....... - Reisverslag uit Cairns, Australië van ESTAFETTE - WaarBenJij.nu

Barracuda's, haaien, triggervissen.......

Blijf op de hoogte en volg ESTAFETTE

16 December 2015 | Australië, Cairns

Om 05.45 worden we wakker geklopt. Ja hoor....het is echt waar want om 06.00 staat de 1e duik op het programma. Ze noemen dit .....vakantie....! We gaan een beetje slaperig het water in voor onze deep dive, ook onderdeel van PADI Advanced. 24 meter diep en dat duurt ongeveer 50 minuten. Door nu diepe duiken te doen, kun je later ook naar een wrak duiken wat eventueel diep ligt.
Na een lekker ontbijt komt duik 2. We stappen normaal vanaf een platform het water in, maar nu moeten we vanaf een klein bootje. Niet helemaal happy laat ik mij achterover vallen, met mijn fles op mijn rug en voordat ik het weet maak ik een niet geplande koprol. Ach dat valt best mee. We doen ook een visherkenning. Terug aan boord genieten we van het heerlijke zonnige weer. De boot wordt verplaatst en hup de volgende duik gaat weer beginnen. Leren navigeren met een kompas. Leuk om met een kompas te duiken en de weg terug te vinden naar de boot. Niet moeilijk hoor.

Tijd voor de lunch. Daarna ronden we onze cursus af, vullen de logboeken in en krijgen ons certificaat. Dat hebben we toch maar weer mooi gefixed! Ben best een beetje trots, dat we alles goed afgerond hebben. Nu mogen we overal zelf gaan duiken. Of we dat gaan doen is vraag twee, maar morgen gaan we het zeker proberen.
Inmiddels is de nieuwe Tomtom camera ook in gebruik genomen, en we hebben al best wat aardige filmpjes en foto's. Wim plaats de bestanden op zijn tablet, schut deze een beetje heen en weer....en als een wonder .....we hebben een filmpje! De nieuwe digitale mogelijkheden blijven ons verbazen.
De Oceanquest komt langszij en dat betekent wisseling van gasten. Een flink deel gaat van boord en een iets grotere groep komt aan boord. Tijd voor een snorkeltrip. Wim en ik gaan samen op pad. Eerst naar een ondiep reef waar je echt heel veel vis ziet, eigenlijk meer dan bij het duiken op diepere delen. Daarna zoeken we nog naar schildpadden, maar helaas we zien er geen een. Terug naar boord en na het avondeten wagen we ons aan een 2de nachtduik, deze keer onder begeleiding van Dave. Mijn lucht raakt op dus bij 70 mbar draaien we om. Met een resttank van 50 mbar stap ik weer aan boord.
We zien een paar white-tip haaien, maar niet zo veel als gisteren. Wel zien we zeker 6 flinke grijze reef haaien die bij het zwemplatform rondzwemmen, uiteraard met nog allerlei andere vissen in de buurt. Na 4 duiken op een dag en een snorkeltrip hebben we wel weer genoeg gedaan!! We chillen nog even in de bar.

• 18 December 2015 - 18:26

Anita:

Gefeliciteerd met jullie certificaat.
    Je mag trots zijn hoor "oudje"
    Voorlopig doe je het maar.

• 19 December 2015 - 09:48

Kris:

Zeker gefeliciteerd. Ik vind het ook heel stoer dat jullie beide het certificaat gehaald hebben!! En die foto met M. Brasserie die ziet er ook wel heel stoer uit. Klinkt weer niet als een luiervakantie, hihi..

• 20 December 2015 - 10:55

Herman:

gefeliciteerd, en inderdaad, dat hebben jullie toch maar mooi weer even voor elkaar gekregen!