We ruilen een rustig NP voor een druk Byron Bay - Reisverslag uit Byron Bay, Australië van ESTAFETTE - WaarBenJij.nu We ruilen een rustig NP voor een druk Byron Bay - Reisverslag uit Byron Bay, Australië van ESTAFETTE - WaarBenJij.nu

We ruilen een rustig NP voor een druk Byron Bay

Blijf op de hoogte en volg ESTAFETTE

22 December 2015 | Australië, Byron Bay

Heel vroeg wakker, dus lekker bijtijds op pad. We moeten de kronkelige weg van 35 km weer helemaal terug rijden. In het dorp beneden aan de berg stoppen, zodat we gelijk onze telefoons en tablets weer kunnen opladen. Na de gebruikelijk stop bij een van de grote winkelcentra rijden we richting strand. Schuin achter ons zien we nog heel veel en enorm hoge flatgebouwen van de Goldcoast. Wij rijden door Coolangatta, het is ook wel heel toeristisch maar heeft veel minder hoogbouw.
We vinden een mooie picknicktafel pal aan zee en eten daar en kletsen nog heel lang met een hele aardige Aussie man, die ons ook gelijk allerlei tips geeft. We stoppen op de grens van Queensland en New South Wales bij een herdenkingsmonument van James Cook en dat betekent dat we onze klok een uur moeten verzetten.
We passeren Tweed Head en rijden verder langs de Tweed Coast Way. Een prachtige weg langs zee. We stoppen als we iets leuks zien, ja dit is een goede manier van reizen. De volgende bestemming is Byron Bay, een plaats die bekend staan om zijn goede surfstranden maar ook om zijn uitgaansleven. Het is "the place to be" in deze regio. Het is inderdaad best druk, maar wij vinden het er wel gezellig uitzien. We rijden naar een hoog uitzichtpunt met vuurtoren. Mooi, druk en commercieel. We wandelen een rondje en komen langs het meest oostelijke punt van Aussie, mooi fotomomentje! Eigenlijk wilden we vanavond slapen in Yamba, maar dat is nog ruim 100 km. We besluiten dat niet te doen en checken in bij een mooie, luxe camping met zwembad etc. We hebben geen zin om te koken, dus wandelen in ca 45 minuten naar het dorp. Het is een kleurrijk geheel met een straatmuzikant, wat verdwaalde hippies, kroegjes, restaurantjes en veel surfshops. Helaas sluiten alle restaurants bijtijds. We zijn om 21.30 uur te en het enige wat voor ons overblijft is een Kebab tent. Ook prima. We checken nog even het strand en wandelen terug naar de camping.

• 26 December 2015 - 10:43

Herman:

Weer een leuke dag en inderdaad, leuk om zo vakantie te vieren. Past wel bij jullie. Geniet er nog maar van en ik kijk weer uit naar het volgende verhaal.