Van Byron Bay naar Yamba - Kangaroos gespot! - Reisverslag uit Byron Bay, Australië van ESTAFETTE - WaarBenJij.nu Van Byron Bay naar Yamba - Kangaroos gespot! - Reisverslag uit Byron Bay, Australië van ESTAFETTE - WaarBenJij.nu

Van Byron Bay naar Yamba - Kangaroos gespot!

Blijf op de hoogte en volg ESTAFETTE

23 December 2015 | Australië, Byron Bay

Het zonnetje staat hoog aan de hemel. Wij rijden gelijk om de hoek van de camping naar het strand, waar we ontbijten en een eerste duik in zee nemen. Oeps, we hadden verwacht dat het water warmer was. De golven zijn heerlijk hoor. Om 12.00 uur gaan we op pad want het wordt wat bewolkt. Bij Lennox Head stoppen we bij een hoog uitzichtspunt. Prima plek voor een wandeling. Oh wat bijt daar in mijn benen? Het zijn Sandflies, daar had ik al wat over gelezen. Wegwezen dus. We rijden door naar Ballina, een echt mooi vissersplaatsje en passeren de Big Lobster. Via de Pacific Highway, wat inmiddels een 2-baansweg is geworden, rijden we richting Iluka. Het regent wel eventjes tijdens het rijden, maar het is snel weer droog en het zonnetje schijnt weer. We rijden in een mooi gebied, een tropisch regenwoud, Bundjalung National Park. We zoeken een plekje om te lunchen. Wim rijdt ergens in, maar keurt het plekje af. Als hij weg wilt rijden ziet hij opeens een Kangoeroe moeder met haar kangoeroe jong. We bekijken het schouwspel. Ze zijn echt niet bang van ons, maar ze zijn wel op hun hoede. Het kleintje eet wat moeders buidel. We lopen het strand op, echt heel ruig en erg mooi. Geen mens te zien, alleen wat Pelicanen. We lopen naar een uitkijkpunt en Ik hoor wat ritselen. We zien een vreemd beestje met bladeren in zijn mond. We kijken nog eens goed en denken dat het een slang is. Als we echter op het informatieblad kijken, denken we dat het een Sand Monitor is, dat is een kleine varaan. Maaaar als we 's-avonds de foto's nog eens goed inzoomen......blijkt het een stuk hout te zijn!!

Het is tijd om een camping te zoeken en volgens de app mapswithme zou er een ferry moeten varen van Iluka naar Yamba, onze eindbestemming van vandaag. Als we bij de ferrypier komen is het wel duidelijk dat deze al jaren niet meer vaart...... Fijn zo'n app! We rijden de baai rond, toch wel ca 40 km. In Yamba zijn meerdere campings. De 1e camping is al gesloten en de 2de eigenlijk ook. Pffff het is pas 18.45 uur. Gelukkig kunnen we aanbellen en kunnen we toch nog inchecken. De beheerder vraagt of we het wel zeker weten want het kost A$ 56 per nacht. We vinden het prima en regelen een mooi plekje aan het water.
Op de openbare gas BBQ maken we ons maaltje en we verbazen ons echt over de andere kampeerders. Heel veel vaste seizoenkampeerders hebben geen stroom aansluiting en als ze dat wel hebben, maken ze daar goed gebruik van. De tenten en caravans zijn helemaal opgetuigd met kerstverlichting......het is echt zo leuk om te zien.... een camping in kerstsfeer..... Het is een beetje komisch gezicht. Er staan veel kleine tenten die helemaal opgebouwd zijn met hele grote zeilen (tegen zon of regen?), BBQ's, enorme ijskasten en er zijn veel alvast Kerstmis vierende kampeerders. Ja Kerst is hier echt een heel ander feest dan bij ons! De camping ligt echt midden in het dorp, dus we wandelen nog een rondje. Echter bijna alles is al gesloten, behalve een uitgaansgelegenheid bij een hotel. We moeten onze tijden nog een beetje aanpassen, eerder stoppen en een camping zoeken er eerder uiteten gaan!
Totaal gereden vandaag 182 km.

• 27 December 2015 - 11:21

Kris:

Ander dag-nacht ritme Door de jetlag?? Dat jullie iedere keer te laat in heg centrum uitkomen? Blijf maar lekker schrijven. Blijft tof om het te lezen...