Tracking door Wilson's Promontory National Park - Reisverslag uit Wilsons Promontory, Australië van ESTAFETTE - WaarBenJij.nu Tracking door Wilson's Promontory National Park - Reisverslag uit Wilsons Promontory, Australië van ESTAFETTE - WaarBenJij.nu

Tracking door Wilson's Promontory National Park

Blijf op de hoogte en volg ESTAFETTE

10 Januari 2016 | Australië, Wilsons Promontory

We staan op een van de beste locaties om te wandelen, dus vandaag gaan de wandelschoen aan. Er rijdt een shuttlebus naar Mount Oberon. Daar starten allerlei korte, langere en meerdaagse wandelingen. We kiezen voor een track van ca 18 km. Het eerste stuk gaat over een grindpad, door een mooi bos met veel groene varens, daarna slaan we af en komen op een smal zandpad, wat ons uiteindelijk na zo'n 9 km bij de kust brengt. Het gebied is mooi en heel rustig, we zien mooie vogels, een paar wallibis en heel sporadisch een paar mensen. We komen bij een camping speciaal voor hikers, er zijn n.l. veel wandelaars die meerdaagse trackings doen met hun tent. Herman en Kris....jullie missen echt wat!
We komen bij parel witte lange zandstranden en een mooie turquoise blauwe zee (vooral als je een polaroid bril opzet). Daarna klimmen we weer heel hoog langs de kust met mooie uitzichten, dalen weer af naar een strand in een volgende baai, gaan weer omhoog en dalen weer af. Al met al is het tweede deel echt een heel pittig stuk, zeker met de warmte van vandaag. Om half vijf zijn we weer terug en hebben echt een super mooi traject afgelegd. Na het eten wandelen we nog naar een andere kant, waar ook nog stranden en mooie baaien liggen. We willen de sunset bekijken. Het is een beetje bewolkt, dus we lopen (helaas te vroeg) terug. Later zien we vanaf de camping een prachtige rode gloed over de camping schijnen.
Daarna is het weer tijd om wombats te zoeken. Zodra het schemert komen ze voor de dag. Ze struinen over de camping, op zoek naar eten. Het zijn echt schattige dieren, 70 cm lang, en 35 cm hoog. Ze waggelen een beetje in de rondte en uiteindelijk zie ik ook nog een baby-wombat lopen. De holen waarin ze slapen zitten in de bosjes op de camping.

Aantal km's: nul

• 13 Januari 2016 - 12:41

Herman:

Ja, volgens mij zouden wij xit ook.super.gaaf vinden. Willen eigenlijk wel even langskomen, maar dat zal niet gaan lukken.